Netflix concureaza cu Amazon.com in sectorul distribuiri de filme prin Internet, arie pe care directorul executiv Reed Hastings a declarat-o esentiala pentru succesul pe termen lung al companiei. Netflix are mai mult de 10 milioane de abonati, care folosesc in special serviciul de DVD primit prin posta.

Majoritatea expertilor sunt de parere ca zilele companiilor care vand DVD-uri sunt numarate, deoarece ar putea fi inlocuite de difuzarea online a filmelor de lung metraj si a show-urilor televizate.

Atat Amazon.com, cat si Netflix deja difuzeaza astfel de programe. Majoritatea utilizatorilor Netflix care sunt abonati la serviciul de comanda prin posta s-ar putea numara printre candidatii pentru conversia catre modelul de difuzare.

Cumpararea Netflix de catre Amazon.com nu este “o idee nebuneasca”, a declarat Jeffrey Lindsay, analist Sanford C. Bernstein & Co.

Amazon difuzeaza online aproximativ 40.000 de titluri si ar putea cumpara o companie ce ofera aproximativ 12.000 de titluri online si 100.000 de titluri de DVD-uri prin serviciul postal catre cei 10 milioane de abonati.

Totusi, unii analisti sunt sceptici in privinta unei fuziuni intre cele doua companii dupa ce instrumente digitale ca iPod, Kindle si laptop-uri continua sa depaseasca continuturile traditionale media ca ziarele, cartile si CD-urile.

Ambele companii au fost lansate in timpul boom-ul dot-com de la mijlocul anilor ’90 si au supravietuit crizei economice datorita bunurilor fizice pentru care au devenit cunoscute - carti pentru Amazon si DVD-uri pentru Netflix.

In ultimii doi ani, Amazon si Netflix au adoptat noile modele digitale de difuzare si ofera instant mii de filme si episoade TV prin intermediul unor dispozitive ca TiVo, Roku si X-Box 360.

Ultima data cand s-a zvonit despre o fuziune intre Amazon si Netflix a fost in 2007, cand analistii au prezis ca Netflix ar putea fi cumparat pentru 1,5 miliarde dolari. Analistii estimeaza ca pretul din prezent ar putea fi de aproximativ doua miliarde dolari.