Aceasta diferenta va deveni mai mare in acest an, cand cele doua companii vor avea impreuna o cota de 5% din unitatile vandute si una de 58% din totalul profiturilor operationale.

Faptul ca cele doua companii au depasit cota de profituri subliniaza mutarea in industria wireless catre terminalele care cuprind multe functii punand accentul pe soft-urile usor de folosit. Smartphone-urile reprezinta doar 13% din vanzarile globale de telefoane mobile, insa segmentul este in crestere, in ciuda unei scaderi inregistrate in intreaga piata. In primul trimestru, Apple si RIM au reprezentat aproximativ 32% din piata de smartphone-uri, anunta IDC.

Acest castig este subliniat de reducerile considerabile ale operatorilor de telefonie mobila, in special in Statele Unite, care permit totusi producatorilor sa mentina un pret mediu destul de mare, desi consumatorii platesc mai putin de 100 dolari per smartphone, ceea ce nu este cu mult mai scump decat un telefon obisnuit.

Reducerile mari reflecta abilitatea operatorilor de a taxa mai scump planul tarifar pentru telefoanele care folosesc internetul si email-ul.

Producatorii de telefoane obisnuite nu au venituri impresionante, desi au o cota de piata impresionanta. Nokia, liderul din industrie, produce 46% dintre telefoanele vandute anual, dar castiga 55% din profituri, potrivit calculelor Deutsche Bank.

Pentru mult timp Nokia a fost producatorul de top in segmentul smartphone, dar cota sa in piata a scazut, iar saptamana trecuta a raportat un declin de 66%. Unii producatori ca Nokia au cunoscut o scadere a cotei, altii au redus preturile pentru a pastra volumele, iar operatiunile au fost pe pierdere.

Atat Apple, cat si RIM au avantaje cu segmente ale pietei care sunt atractive pentru o plaja mare de consumatori. iPhone se bucura de succes datorita aplicatiilor pentru consumatori adaugate de dezvoltatori exteriori, in timp ce serviciul de email de la BlackBerry este popular pentru eficienta si securitate.