De asemenea, adoptia rapida in Asia va conduce la largirea spatiului in distributia globala de utilizatori. Pana in 2013, continentul asiatic va reprezenta 43% din populatia online a lumii, in crestere fata de 38%, cat era in 2008. Statele Unite si Canada vor cunoaste o crestere redusa, iar cota lor in populatia online a lumii va scadea la 13%, comparativ cu 17%, in 2008.
In plus, populatia online a Chinei o va depasi pe cea a Statelor Unite in acest an (desi companiile de cercetare chineze cred ca acest lucru s-a petrecut deja), au declarat analistii Forrester.
“Statele Unite nu vor mai fi centrul universului online”, a declarat Zia Daniell Wigder, autorul raportului.
Populatia online nu este asociata direct cu e-commerce-ul, de cand cheltuielile sunt relativ reduse in Asia. Audienta in tari ca India, China si Indonezia va reprezenta o piata cu potential pentru unele companii datorita dezvoltarii rapide a online-ului.
“In timp ce cheltuielile online pe cap de utilizator ar putea ramane ridicate in America de Nord, Europa de Vest si pietele dezvoltate din Asia in urmatorii cinci ani, mobilitatea populatiei online si a puterii de cumparare printre consumatorii asiatici rezulta ca in 2013 aceste piete vor reprezenta un procentaj important din total fata de situatia actuala”, a declarat Zia Daniell Wigder, analist Forrester.
“Companiile multinationale trebuie sa inteleaga dinamica schimbarii populatiei online pentru a fi siguri ca sunt pregatiti pentru a beneficia de avantajele oferite de pietele emergente”, a adaugat analistul.
Forrester a facut aceste estimari prin prisma masurilor luate de tari pentru situatia economica si pentru dezvoltarea infrastructurii online, precum si a factorilor socioeconomici.
In urmatorii patru ani, Europa va cunoaste o scadere a populatiei de Internet de la 26% la 22%, oferind deja o penetrare ridicata a numarului de utilizatori in Europa de Vest. In spatele Chinei, alte tari din Asia cu o dezvoltare rapida a audientei sunt India, Indonezia, Insulele Filipine si Pakistan, in timp ce cresterea va fi redusa in economiile mature ca Japonia si Corea de Sud.
Cota Americii Latine in populatia online va ramane neschimbata, la 11%, iar mai mult de jumatate dintre utilizatorii de Internet provin din Mexic sau Brazilia. Africa si Orientul Mijlociu reprezinta cea mai mica audienta de Internet si va ramane la fel pana in 2013, la 10%. Iran, Egipt si Nigeria sunt printre populatiile cu cea mai mare extindere a utilizatorilor de Internet, Forrester prezicand ca rata de crestere din aceste regiuni va depasi 13% in urmatorii cinci ani.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: