”Evolutia accesului la Internet va fi in mod special agresiv crescatoare, mai ales ca Romania mai are mult pana sa ajunga din urma tarile mai dezvoltate. Mediul urban e deja suprasaturat de oferte competitive, de aceea DCS se orienteaza catre o piata relativ greu de abordat de catre marii operatori: urbanul mijlociu, mic si mediul rural. Aici, in viitorul previzibil, va prima Internetul fix, care oricum inregistreaza o dezvoltare mai rapida decat cel mobil - iar pe aceasta tendinta ne bazam si noi”, a declarat Dinu Malacopol, CEO al Digital Cable Systems.

Conform oficialilor DCS, cu toate ca datele si accesul Internet sunt cele mai profitabile servicii oferite de companie, ponderea acestora in veniturile anuale inca este de aproximativ 25% in cazul Dial Telecom, divizia de business a companiei - in timp ce telefonia ocupa o pondere de 75%. In ceea ce priveste segmentul consumer, acoperit prin serviciile oferite de AKTA, procentul este de 10-15% pe Internet si de 85-90% pentru televiziune.

”Aceste procente se vor echilibra in viitor, iar balanta va inclina treptat in favoarea accesului Internet si a telefoniei IP. Trebuie sa gandim in perspectiva; desi in acest moment, ritmul de crestere a acestui serviciu ramane destul de scazut in Romania, rata de penetrare a Internetului broadband a crescut constant de la an la an si va continua sa creasca daca tinem cont de schimbarile preconizate pentru urmatorii ani, ca de exemplu, mai multe investitii in infrastructura de comunicatii fixe”, a adaugat Malacopol.

La sfarsitul anului trecut, Romania inregistra cea mai mare rata de crestere din Europa in ceea ce priveste conexiunea la Internet, iar evolutia de pana acum indica un ritm de crestere constant, care s-a mentinut si in primul semestru din 2009.