Vodafone Romania avea 9.532.530 de clienti la 30 iunie 2009, corespunzator unei cresteri de 5,2% de la un an la altul, si unei scaderi de 0,6% comparativ cu trimestrul anterior.

Veniturile din servicii au scazut cu 17,3% in trimestrul incheiat la 30 iunie 2009, fata de acelasi trimestru al anului financiar trecut.

“Rezultatele noastre financiare reflecta impactul situatiei economice, la care Vodafone nu este imuna, dar si al deciziilor de reglementare intrate in vigoare in aceasta perioada. Venitul mediu pe utilizator a scazut fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe masura ce clientii nostri au inceput, din cauza crizei financiare, sa-si limiteze consumul serviciilor de comunicatii, pentru un mai bun control asupra costurilor”, a spus Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania.

Venitul mediu pe utilizator (ARPU) a atins valoarea de 8,3 euro in trimestrul incheiat la 30 iunie 2009, fata de 8,2 euro in trimestrul anterior, incheiat la 31 martie 2009, corespunzator unei cresteri de 0,7%.

La 30 iunie 2009, clientii serviciilor pe baza de abonament reprezentau 38,4% din baza totala de clienti a Vodafone Romania, iar cei ai serviciilor preplatite, 61,6%, ceea ce arata o crestere de 9,4 % a numarului de abonati, de la un an la altul.

La nivel de grup, Vodafone a anuntat ca vanzarile din primul trimestru au crescut cu 9,3%, rezultatul fiind sprijinit de fluctuatiile valutare si de achizitii.

Veniturile au urcat la 10,7 miliarde lire sterline (17,7 miliarde dolari), de la 9,8 miliarde lire sterline, in perioada echivalenta a anului trecut, a anuntat compania. Analistii mizau pe venituri de 10,66 miliarde lire sterline.

Vodafone taie costurile si face disponibilizari pentru a compensa scaderea cheltuielilor din sectorul de telecomunicatii, de pe anumite piete. Vodafone a castigat 8 milioane de clienti in primul trimestru fiscal, ducand totalul la 315 milioane clienti.

In prezent, Vodafone are divizii in 31 de tari pe cinci continente si aproximativ 40 de retele partenere in intreaga lume.