Gigantul informational Microsoft a raportat scaderea cu 29% a profitului net inregistrat in al patrulea trimestru fiscal, la 3,05 miliarde dolari, sau 34 centi pe actiune, informeaza Bloomberg.
In perioada similara din 2008, profitul net inregistrat de Microsoft fusese de 4,3 miliarde dolari, sau 46 centi pe actiune.

Veniturile au scazut cu 17%, la 13,1 miliarde dolari, sub nivelul de 14,5 miliarde estimat de analistii chestionati de Bloomberg, iar vanzarile au scazut pentru toate diviziile companiei cu sediul la Redmond, Washington.

Veniturile obtinute din vanzarea sistemului de operare Windows au scazut cu 29%, dupa ce piata calculatoarelor s-a contractat pentru trei trimestre consecutiv, potrivit NewsIn.

"Este o adevarata dezamagire", a declarat Brendan Barnicle, analist al Pacific Crest Securities, din Portland, Oregon. "Veniturile au scazut considerabil", a adauga acesta.

Pentru anul fiscal ce a luat sfarsit in luna iunie, Microsoft a afisat prima sa scadere a vanzarilor anuale, de 3,3%, la 58,4 miliarde dolari.

Recesiunea a cauzat si declinul preturilor pentru publicitatea online, astfel vanzarile diviziei Miscosoft specializate pe acest segment au scazut cu 13%, la 731 milioane dolari.

Vanzarile diviziei business, compusa in principal din aplicatii tip Office, au scazut cu 13%, la 4,56 miliarde dolari.

In anul fiscal ce s-a incheiat, Microsoft a vandut 11 milioane console Xbox, in crestere fata de nivelul inregistrat in anul fiscal precedent, de 8,7 milioane unitati.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri