In primul semestru al acestui an, piata a scazut cu aproximativ 50% fata de aceeasi perioada din 2008.

Desi luna iulie a fost cea mai buna pentru Flamingo, in aceasta perioada compania inregistrand vanzari cu 30% mai mari fata de iunie, valoarea este cu 40-50% mai mica fata de aceeasi luna a anului trecut.

“Cresterea vanzarilor in aceasta perioada, in general ceva mai scazuta ca volume, ofera un semnal pozitiv asupra evolutiei comportamentului de consum care sa ne permita o crestere in a doua jumatate a anului”, a mai precizat Olteanu.

Potrivit reprezentantilor companiei, in luna iulie, evolutia a fost dubla decat media de crestere de 15% a pietei mai ales datorita promotiei prin care al doilea produs cumparat poate fi achizitionat la jumatate de pret.

Cele mai bine vandute produse au fost electrocasnicele si produsele IT&C, cu cresteri de pana la 50%. Dintre acestea s-au s-au remarcat vanzarile de aparate frigorifice si cele de laptopuri.

Potrivit declaratiilor lui Olteanu, ponderea vanzarilor de electrocasnice si produse IT&C a fost aproximativ egala in prima jumatate a anului, insa s-a observat o crestere usoara a celor din segmentul de electrocasnice, in defavoarea celor din IT&C.

Anul trecut, Flamingo a avut o cifra de afaceri de 203 milioane de euro, mai mult cu cu 16% fata de 2007 si piederi de aproape 10 milioane de euro.

In primul trimestru al acestui an, veniturile retailerului de 100 milioane lei, in scadere cu 40% fata de cele aproximativ 170 milioane de lei din primele trei ale anului 2008.

In luna iulie, Flamingo a anuntat ca va propune actionarilor aprobarea unei emisiuni de obligatiuni convertibile in actiuni in valoare de 29 milioanei lei (6,9 mil. euro) pe care le va folosi pentru majorarea capitalului social. Aceasta este mai mai mare decat capitalizarea companiei pe Bursa, de 5,7 mil. euro.

Totodata, pentru a nu mai inregistra piederile din primul trimestru, in semestrul al doilea, conducerea Flamingo va incerca sa atraga clientii prin promotii, dar si prin reamenajarea unor magazine.

Si Altex, cel mai important retailer electroIT pe piata locala, si-a anuntat astazi rezultatele financiare, acesta inregistrand venituri de 83 milioane de euro, mai putin cu 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Pentru cel de-al doilea semestru al acestui an, Cristian Moanta, directorul de marketing si vanzari al companiei, estimeaza vanzari de 104 milioane de euro, mai mici cu 40% fata de cea de-a doua jumatate a anului 2008.

In 2008, Altex a inregistrat o cifra de afaceri de 344 milioane de euro, mai mult cu 8,5% fata de 2007.