Comparativ, aceasta suma este mult mai mica decat cea cheltuita in statele din vestul Europei, unde ea se incadreaza intr-un interval cuprins intre 60 si 80 euro.

"Romania ramane in continuare o piata guvernata de pret, pentru toate categoriile de servicii si produse de telecomunicatii. Cu toate acestea, in ultimul an, putem observa o crestere a asteptarilor clientilor privind calitatea serviciilor si caracteristicilor acestora.

Desi cu un grad de penetrare de peste 100%, in cazul unor anumite tipuri de servicii (cum este spre exemplu telefonia mobila), piata din Romania mai are inca un potential de crestere destul de mare pe servicii de telefonie, Internet, televiziune", a declarat Dinu Malacopol, CEO Digital Cable Systems (DCS).

Conform datelor obtinute de companie, la ora actuala, cel putin 60% dintre gospodariile din Romania au televiziune prin cablu sau satelit, 25% folosesc servicii de Internet, iar procentul celor care dispun de un post de telefonie fixa se indreapta tot catre 25%.

Dintre aceste tipuri de servicii, Internetul are chiar si in contextul actual, cel mai mare potential de crestere, cu rate anuale de peste 10%.

Digital Cable Systems estimeaza, de asemenea, ca si serviciile de tip 3P vor avea o crestere de cel putin 10%, ducand astfel la sfarsitul lui 2009 la o crestere a ponderii pachetelor integrate in totalul serviciilor de telecomunicatii oferite de catre companiile prezente pe piata din Romania.