Aceasta preconizare se bazeaza pe rezultatele afisate de unele companii IT care au depasit asteptarile analistior de pe Wall Street, desi se resimt inca efectele recesiunii. Anunturile companiilor subliniaza o imbunatatire a cererii pentru produse ca laptop-urile sau televizoarele plate, in special in Asia, unde guvernul chinez ofera subventii pentru cumpararea de electronice.

Ultimul semn evident vine din partea celui mai mare producator de chip-uri, Intel, ale carui venituri din trimestrul al treilea au crescut cu 6%. Anuntul Intel vine la o zi dupa ce Dell, al doilea mare producator de computere din lume dupa vanzari, a raportat vanzari mai scazute in al doilea trimestru fiscal fata de anul anterior, dar a anuntat imbunatatiri fata de trimestrul anterior.

Multe semne de intrebare sunt legate de sincronizarea cheltuielilor in tehnologie facute de companii, care in timpul crizei economice au optat pentru pastrarea vechilor computere si servere, cat mai mult posibil.

De asemenea, exista o multime de segmente la care consumatorii sunt inca prudenti. In trimestrul al doilea, comScore a anuntat ca in Statele Unite cheltuielile din retail-ul online au scazut in luna iunie cu 1% fata de anul anterior.

Totusi, analistii sustin ca recenta activitate este mult mai dramatica in China, care este a doua tara dupa Statele Unite ca vanzari de PC-uri si are o importanta proportie de cumparatori. In trimestrul al doilea, consumatorii au cumparat 11,7 milioane de computere, in crestere cu aproape 14% fata de anul anterior, fata de 16,4 milioane de PC-uri cat au fost vandute in Statele Unite in acelasi trimestru, reprezentand un declin fata de anul trecut.

Programele de incurajare lansate de guvernul Chinez par sa ajute industria IT. Unul dintre acestea ofera cetatenilor chinezi reduceri de 13% din pretul bunului electronic achizitionat de la companiile participante. De asemenea, Jay Chou, analist IDC, a declarat ca alte planuri de stimulare au un impact major in incurajarea vanzarilor in ariile urbane, de unde provin majoritatea vanzarilor de PC-uri.

Deciziile de cumparare au diferite impacte asupra producatorilor de electronice. Companiile de chip-uri ar putea fi un prim indicator al revenirii, dupa ce producatorii de computere si alte produse fac comenzi in avans bazate pe propriile predictii pentru cererea consumatorilor. Furnizorii care s-au confruntat cu un exces de productie si care au redus preturile acum urmaresc sa acopere comenzile.

De asemnea, analistii din industrie se asteapta ca productia de componente sa creasca rapid pentru a satisface cererea in crestere si se asteapta ca pretul acestora sa creasca in continuare.

Totusi, pretul componentelor sunt un factor negativ pentru producatorii de PC-uri ca Dell, care considera o problema cresterea preturilor la componente ca chip-urile si ecranele computerelor. O alta problema pentru producatorii de computere o reprezinta cresterea cererii pentru netbook-uri, care costa mai putin de 300 dolari si care produc marje mai mici de profit. Acer, care s-a axat in special pe aceasta categorie, a raportat o scadere de 20% a profitului trimestrial. Popularitatea netbook-urilor a pus presiune asupra producatorilor sa vanda PC-uri la preturi reduse. Reducerea preturilor a fost clara in ultimele rezultate ale Hewlett-Packard, ale carui vanzari de PC-uri au crescut cu 2% fata de perioada anterioara, insa veniturile au scazut cu 18%.

De asemenea, unii executivi din industrie, printre care Michael Dell, au preconizat ca sistemul de operare Windows 7 de la Microsoft si o noua versiune a pachetului Office vor incuraja consumatorii sa isi actualizeze sistemele.

Intel estimeaza venituri in crestere in T3

Intel estimeaza venituri in crestere in T3