Sony Pictures Entertainment si Lions Gate Entertainment poarta discutii cu YouTube in legatura cu oferirea de noi lansari, au declarat persoane apropiate situatiei. De asemenea, cele doua surse au declarat ca discutiile se afla deocamdata in stadiul preliminar.

YouTube, care cuprinde un numar foarte mare de clipuri postate de utilizatori, a adaugat productii profesioniste pentru a atrage mai multe companii de publicitate. Compania a acceptat in urma cu o luna sa integreze programe ale posturilor CNN, Cartoon Network si Adult Swim, adaugand un plus filmelor vechi si clipurilor sponsorizate din programele de televiziune.

"Google incearca sa gaseasca modalitati de a monetiza mai bine acest segment", a declarat Andy Miedler, un analist Edward Jones & Co.

Chris Dale, purtatorul de cuvant al YouTube, a refuzat sa comenteze "zvonurile sau speculatiile".

"Speram sa extindem in mai multe sensuri relatii cu studiourile de film prin care sa oferim cele mai bune programe comunitatii noastre de utilizatori", a declarat Dale, fara a face precizari. Wall Street Journal a anuntat ca in aceste discutii ar putea fi implicata si compania Warner Bros.

Lions Gate este interesata de modalitatile de vanzarea online a show-urilor televizare si a filmelor, a declarat recent intr-un interviu Peter Wilkes, purtatorul de cuvant al companiei.

Anul trecut, studioul de filme a vandut doua milioane de descarcari ale programului de televiziune "Mad Men" prin iTunes magazinul online detinut de Apple, a declarat Wilkes

"Mereu exploram alternative de a monetiza continutul nostru in spatiul online", a declarat Wilkes.

Serviciul YouTube ar putea concura cu cele ale Amazon si ale iTunes, care ofera inchirieri online pentru un pret de aproximativ 3,99 dolari.

In urma cu o luna, directorul executiv al Google, compania care detine site-ul de video-sharing, a declarat ca este optimist in legatura cu profitul YouTube, desi compania nu a dezvaluit veniturile portalului.

In luna iulie, site-urile Google au acumulat noua miliarde de clipuri vizualizate in Statele Unite, majoritatea provenind de pe YouTube, si a atras 42% din piata totala de clip-uri postate online, potrivit comScore.

Niciun alt serviciu nu are mai mult de 5% din piata, potrivit comScore. Mai mult de 158 milioane de vizitatori au vizualizat in medie 135 de clip-uri in luna iulie, un record in audienta.

YouTube a anuntat ca va relua postarea clip-urilor muzicale in Marea Britanie dupa ce a incheiat un acord cu PRS, o organizatie care colecteaza drepturile de autor pentru compozitori. In martie, YouTube a anuntat ca a blocat accesul la clip-urile muzica din Regatul Unit dupa ce negocierile cu PRS au fost intrerupte din cauza taxelor.