YouTube, care cuprinde un numar foarte mare de clipuri postate de utilizatori, a adaugat productii profesioniste pentru a atrage mai multe companii de publicitate. Compania a acceptat in urma cu o luna sa integreze programe ale posturilor CNN, Cartoon Network si Adult Swim, adaugand un plus filmelor vechi si clipurilor sponsorizate din programele de televiziune.
"Google incearca sa gaseasca modalitati de a monetiza mai bine acest segment", a declarat Andy Miedler, un analist Edward Jones & Co.
Chris Dale, purtatorul de cuvant al YouTube, a refuzat sa comenteze "zvonurile sau speculatiile".
"Speram sa extindem in mai multe sensuri relatii cu studiourile de film prin care sa oferim cele mai bune programe comunitatii noastre de utilizatori", a declarat Dale, fara a face precizari. Wall Street Journal a anuntat ca in aceste discutii ar putea fi implicata si compania Warner Bros.
Lions Gate este interesata de modalitatile de vanzarea online a show-urilor televizare si a filmelor, a declarat recent intr-un interviu Peter Wilkes, purtatorul de cuvant al companiei.
Anul trecut, studioul de filme a vandut doua milioane de descarcari ale programului de televiziune "Mad Men" prin iTunes magazinul online detinut de Apple, a declarat Wilkes
"Mereu exploram alternative de a monetiza continutul nostru in spatiul online", a declarat Wilkes.
Serviciul YouTube ar putea concura cu cele ale Amazon si ale iTunes, care ofera inchirieri online pentru un pret de aproximativ 3,99 dolari.
In urma cu o luna, directorul executiv al Google, compania care detine site-ul de video-sharing, a declarat ca este optimist in legatura cu profitul YouTube, desi compania nu a dezvaluit veniturile portalului.
In luna iulie, site-urile Google au acumulat noua miliarde de clipuri vizualizate in Statele Unite, majoritatea provenind de pe YouTube, si a atras 42% din piata totala de clip-uri postate online, potrivit comScore.
Niciun alt serviciu nu are mai mult de 5% din piata, potrivit comScore. Mai mult de 158 milioane de vizitatori au vizualizat in medie 135 de clip-uri in luna iulie, un record in audienta.
YouTube a anuntat ca va relua postarea clip-urilor muzicale in Marea Britanie dupa ce a incheiat un acord cu PRS, o organizatie care colecteaza drepturile de autor pentru compozitori. In martie, YouTube a anuntat ca a blocat accesul la clip-urile muzica din Regatul Unit dupa ce negocierile cu PRS au fost intrerupte din cauza taxelor.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: