YouTube, la 10 ani de la lansare: Continutul este noua reclama

YouTube este, la zece ani de la lansare, "un mediu nou prin care se pot impartasi povesti originale, in care continutul este noua reclama pentru marci", a spus Marta Lysiac, strategic partner manager al platformei online la evenimentul aniversar al acestui site, care a avut loc marti, la Bucuresti.

"YouTube este o platforma, nu o televiziune", a declarat Marta Lysiac, facand referire la faptul ca tot mai multe posturi TV se folosesc de aceasta pentru a-si spori vizibilitatea. In acelasi timp, YouTube a dat nastere unor celebritati si unui nou gen de continut.

Primul videoclip a fost incarcat pe YouTube pe 23 aprilie 2005, fiind intitulat "Me at the zoo", iar, in prezent, peste 1 miliard de utilizatori acceseaza platforma in decursul unei luni, a mentionat Philip Justus, vicepresedinte al Google pentru Europa centrala si de est. "Daca povestile sunt bune, ele vor fi transmise mai departe de utilizatori", a declarat acesta.

Marcile au invatat sa foloseasca aceasta platforma la adevarata sa valoare, a mai spus si Marta Lysiak. "Este un mediu nou prin care se pot impartasi povesti originale, iar continutul este noua reclama", a mentionat aceasta, precizand ca, in urma unui studiu realizat in anul 2015, 72% dintre cei chestionati, care au achizitionat autoturisme, au declarat ca au fost influentati in decizia de cumparare de videoclipurile publicate pe YouTube de fabricantii acestora.

Pe de alta parte, in cazul achizitionarii de telefoane inteligente, procentul celor impulsionati de clipurile video urmarite pe YouTube este de 62%, iar in ceea ce priveste cumpararea de produse cosmetice si folosirea acestora, procentul ajunge la 66%.

Citeste si:
Ce au căutat copiii pe internet în primul an de pandemie
Ce au căutat copiii pe...

"O suta de branduri de top au publicat, in 2015, un videoclip pe YouTube la fiecare 18 minute", a adaugat Lysiak, spunand ca, in total, anul acesta, au fost incarcate 400 de ore de continut pe minut.

Despre felul in care companiile reusesc sa transmita mesaje cu caracter comercial, Dan Bulucea, country manager al Google Romania, a afirmat ca "toti avem acum acces la ceea ce ne pasioneaza si ne distreaza. YouTube a devenit al doilea motor de cautare si am ajuns in punctul in care marcile fac reclame pe care noi, utilizatorii, alegem sa le urmarim".

Intre exemplele de succes din meniul online romanesc se afla canalul YouTube al HaHaHa Production, iar despre crearea si promovarea online a unor celebritati in muzica, Smiley, fondator al acestei case de productie, spune ca "este foarte greu acum sa fii un geniu neinteles, pentru ca exista YouTube". "Pe vremuri, daca nu erai la Atomic TV, nu existai", a afirmat acesta, amintind de era dominata de televiziuni.

O alta mostra de reusita a venit de la Michael Stevens, realizatorul canalului Vsauce, care a accentuat faptul ca "YouTube nu este competitional. Este un mediu unde e loc pentru toata lumea", dar si ca utilizatorii impartasesc videoclipuri cu care se identifica, iar prin asta "nu promoveaza realizatorul, ci pe ei". "Sunt lucruri in care crezi, pe care le agreezi si iti doresti ca altii sa vada care sunt optiunile tale", a mai spus acesta.

Citeste si:
Elisabeta Moraru, noul CEO al Google Romania
Elisabeta Moraru, noul CEO al...

"Ce distribuim se reflecta asupra noastra. Ne ajuta, in primul rand, pe noi, apoi companiile", a mai afirmat Stevens.

In fiecare zi, pe YouTube - site-ul de partajare de fisiere video detinut de motorul de cautare Google - sunt vizionate sute de milioane de ore si sunt generate miliarde de vizualizari, iar numarul de ore urmarite lunar pe YouTube creste cu 50% in fiecare an, conform statisticilor prezentate pe youtube.com.

YouTube are peste 7 milioane de utilizatori unici lunar, in Romania, iar pe platforma sunt inregistrate, in prezent, peste un milion de canale romanesti.

Citeste si:
Facebook își recheamă angajații în birouri de săptămâna viitoare
Facebook își recheamă...
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea New Media »



Setari Cookie-uri