Piata romaneasca de showbiz a crescut foarte mult si continutul publicat pe YouTube, in special cel al industriei muzicale, s-a dezvoltat, insa artistii continua sa nu faca suficienti bani din aceasta platforma online, potrivit informatiilor prezentate la evenimentul ICEEfest 2015, de la Bucuresti.

Panelul "The War On Views, Shares, Likes. What about the money?", organizat vineri in cadrul ICEEfest 2015 si moderat de cantaretul Florin Grozea, a incercat sa raspunda unor intrebari legate de monetizarea industriei muzicale din Romania. La discutii au participat Dan Popi, CEO al CAT Music, cantaretul si compozitorul Marius Moga, vloggerii Mihai Zmenta, Ionut Bodonea (10Lucruri) si Julia Karr, Branding Expert la Google US, potrivit Mediafax.

Potrivit lui Dan Popi, industria muzicala din Romania a inceput sa valorifice financiar prezenta pe YouTube, insa nu obtine inca suficienti bani din aceasta platforma online. El si-a exprimat insa speranta ca YouTube va deveni cu adevarat o sursa de venit pentru industria muzicala in viitor. El a mai spus ca ar fi bine sa se dezvoltate si mai multe servicii prin care publicul sa aiba acces la muzica in baza unui abonament, nu numai gratuit, astfel producatorii de continut muzical ar avea si alta sursa de venit in afara de publicitate.
"Mie mi-ar conveni sa existe cat mai multe servicii pe baza de abonament. Sa luam YouTube-ul de exemplu. Banii proveniti din publicitate pot fi un fel de mar otravit, pentru ca nu poti sa faci niciun fel de predictie. In momentul in care s-a dat duma in Romania ca se fac bani din YouTube, desi cheltuielile publicitarilor au crescut, desi sa zicem view-urile canalelor importante au crescut, incasarile pe unitate de vizualizare, pe mie, pe milion, stiu eu, au scazut. De ce? Raspunsul a fost unul foarte simplu din partea celor de Google. Voi ati crescut, cheltuielile au crescut, dar universul YouTube a crescut si mai mult, deci banii se impart la mai multi oameni. Deci nu poti sa iti faci o strategie", a explicat Dan Popi.

De asemenea, el a atras atentia asupra unui aspect cu care se confrunta industria de publicitate in relatia cu advertiserii. "Brandurile sunt atrase de numele cantaretului, daca numele nu e notoriu, nu atrage bani. Acest lucru face lucrurile dificile, pentru ca incercam sa lansam noi artisti (...) Brandurile nu dau bani in functie de continutul muzical, de cat de bun este acesta (...) Asta este o parte a problemei", a mai spus Dan Popi, cel care conduce Cat Music.

Popi a facut aceste precizari din postura celui care conduce Cat Music, cea mai de succes casa muzicala romaneasca de pe YouTube. De altfel, primul canal romanesc de pe YouTube care a depasit bariera de un milion de abonati este Cat Music. Al doilea - si singurul care a mai facut-o pana acum - este InnaRomania, al cantaretei Inna.

La randul sau, cantaretul si compozitorul Marius Moga a spus ca este foarte important ca artistii sa se concentreze pe continut, canalul prin care este difuzat acesta fiind in continua schimbare. El a mai spus ca Romania este una dintre tarile din regiune care produce cele mai multe vizualizari ale unor videoclipuri pe internet. "Asta facem mereu, dam click-ri. Alti artisti din alte tari se lupta sa obtina aceste click-uri", a spus el. Insa Marius Moga a atras atentia ca, pentru a avea succes, un videoclip trebuie sa fie "catchy". "Trebuie sa iti capteze atentia. Acest lucru este foarte important", a spus Marius Moga.

De asemenea, Moga a remarcat faptul ca piata romaneasca de showbiz a crescut foarte mult, la fel si continutul. "Contentul da valoarea oricarei asocieri. Advertisingul este cel care ii da posibilitatea, spre exemplu lui Zmenta, sa faca ce ii place in continuare (...) Cred ca advertisingul este benzina omului care creeaza", a spus Marius Moga.
De asemenea, el a vorbit despre relatia pe care o au starurile cu brandurile, spunand ca "forma este cea care poate sa inoveze in orice domeniu". "Ea socheaza cel mai mult. Continutul pe o forma pe care o stim trebuie sa fie foarte destept, sa aiba o chichita", a spus Moga, dand ca exemplu videoclipul "Harlem Shake". "Atunci cand reusesti un pic sa schimbi forma, castigi un pic de respect din partea omului care s-a uitat la tine (...) I-ai dat reset bun. O muzica buna trebuie sa fie un banc bun", a mai spus artistul.
Revenind la canalele de comunicare prin care sunt transmise in prezent videoclipurile, Marius Moga a spus ca, desi foarte sofisticate, acestea raman niste canale de comunicare. "Canalele de comunicare prin care ajungi la oameni sunt doar niste canale de comunicare, foarte sofisticate. Acum stii ca a dat Leana click. Da, te ajuta feed back -ul asta, dar si te incurca (...) Sunt multi artisti la inceput care stau si asteapta click-uri si vin inapoi in studio si toata energia lor este distrusa pentru ca niste hateri de pe YouTube le-au scris (...) Uneori criticile de pe internet pot sa fie constructive, dar alteori pot sa te distruga daca esti la inceput. Trebuie sa mergi inainte, trebuie sa fii un pic crucisator, in sensul in care sa iti vezi scopul", a mai spus Marius Moga.

Despre importanta continutului si relatia cu advertiserii si brandurile a vorbit si Mihai Zmenta, unul dintre cei mai cunoscuti vloggeri romani, cu milioane de vizualizari ale clipurilor sale pe YouTube. "Noi ne facem treaba. Atat producatorii de muzica, cat si label-urile isi fac treaba au vizualizari. Problema e la agentii si la branduri, pentru ca nu au curajul sa intre (in colaborari, n.r.) sau cumpara afisari si nu cumpara canale. De asta apar reclame la un public care nu are niciun sens. Se produc foarte multe vizualizari din manele in Romania. Se incarca o manea si, intr-o saptamana, are milioane de vizualizari. Poate pentru branduri nu au un target foarte bun, dar se pot cumpara canale (...) Noi ne facem treaba si viitorul pas este fix treaba agentiilor", a spus Zmenta, precizand ca in Romania publicitarii continua sa investeasca foarte mult in TV, comparativ cu zona de online.

La randul sau, Julia Karr, Branding Expert, Google US, a spus ca Google investeste foarte mult in muzica si in crearea de staruri YouTube. De asemenea, potrivit acesteia, compania pe care o reprezinta a lansat un serviciu muzical de streaming in SUA. Ea nu a precizat insa ce planuri are Google din acest punct de vedere la nivel mondial.
YouTube, site-ul de partajare de fisiere video detinut de Google, are peste 7 milioane de vizitatori unici din Romania in fiecare luna, potrivit companiei Gemius.
Versiunea romaneasca a YouTube s-a lansat in aprilie 2013. Cel mai popular creator de continut non-music din Romania este Mikey Hash, al carui canal are peste 750.000 de abonati.

ICEEfest - Interactive Central and Eastern Europe Festival - a inceput joi si se va incheia vineri. Evenimentul este organizat de ThinkDigital, in parteneriat cu Orange.

Citeste si:
    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea New Media »


    Setari Cookie-uri