BenQ, liderul pietei de proiectoare in Europa de Est cu o cota de 25%, conform studiului Futuresource Consulting, a lansat sase noi modele de proiectoare pe segmentul educational, aceasta reprezentand nisa asupra careia producatorul se va axa in urmatoarea perioada.

“Segmentul educational este unul din cele mai importante de pe piata proiectoarelor. Pentru noi reprezinta o zona centrala de interes cu atat mai mult cu cat este in plina dezvoltare tehnologica” a declarat, pentru Wall-Street, Dragos Salamac, team leader al BenQ in Romania.

Potrivit managerului, vanzarile in acest domeniu vor inregistra cele mai mari cresteri in urmatorii ani - de pana la 20%-, spre deosebire de cele pe comercial, care vor scadea cu 4-5%.

“BenQ urmareste tendintele pietei, adresand acestui segment o serie complet noua de proiectoare, pentru inceput”, a adaugat Salamac.

In august, producatorul a anuntat pentru trimestrul al doilea o cota de 15% pe piata de proiectoare, fata de aproape de 21% in primul trimestru din acest an si 47% in T1 2008.

BenQ a pierdut astfel pozitia de lider in fata Epson care in primul trimestru avea o cota de 37% din vanzarile de proiectoare la nivel local.

Romania este tara central est-europeana in care cota de piata a companiei a scazut cel mai mult, in celelalte piete (cu exceptia Lituaniei, care a scazut de la 36,6%, in T1, la 27,2%, in T2 2009) fiind inregistrate cresteri.

“Scaderea de cota s-a datorat faptului ca nu ne mai concentram pe produsele ieftine care ajuta doar la rulaje. Trebuie sa fim pragmatici. Business-ul este mai important decat topurile. De la inceputul anului 2009 focalizarea BenQ a fost pe produse din segmentele middle-high, produse cu valoare adaugata mai mare, produse care ajuta tot canalul de business incepand de la vendor, distribuitor, dealer, retailer, dar si clientul” a explicat Salamac.

In luna aprilie a acestui an, Mike Borze, managing director BenQ pentru Europa Centrala si de Est, estima pentru Romania afaceri la nivelul celor din 2008, de aproximativ 14,7 milioane de euro.

Desi in luna octombrie a anului trecut, compania estima pentru 2008 majorarea afacerilor pana la 28 milioane de euro, businessul a fost in scadere cu aproximativ 30% fata de cel din 2007, de 21 milioane de euro.