Primul semestru al acestui an nu a mers foarte bine. "Poate doar segmentul de business a avut de castigat, numarul clientilor noi crescand in prima parte a anului cu 50-60% fata de aceeasi perioada din 2008", a declarat Teodor Cimpoesu, seful Kaspersky in Romania si Bulgaria.

In plus, segmentul de retail nu a avut de castigat in S1, potrivit lui Cimpoesu. Pe fondul acestor probleme intampinate de companie, Kaspersky si-a reevaluat cota de piata cu aproximativ 5 procente.

"Partea de consum e afectata de criza, iar asta se intampla pentru ca oamenii nu mai au bani si se uita mai atent la costuri, la achizitiile pe care le fac. Mai mult, inca exista o rata mare a pirateriei, ceea ce inseamna ca nu sunt cheltuiti foarte multi bani pe securitate IT", explica CEO-ul companiei.

Kaspersky a creat produse de business care sa corespunda fiecarei piete in care este prezent. La fel s-a intamplat si pe plan local.

Spre comparatie, in Bulgaria, zona de retail merge mai slab decat cea de aici. Piata de securitate IT, in sine, este mult mai mica si mai neperformanta decat cea romaneasca. Pe plan local exista un potential enorm si un interes crescut, conform sefului Kaspersky, Teodor Cimpoesu.

Piata de securitate IT este estimata la circa 10 milioane euro in 2009 insa, potrivit sefului Kaspersky pentru Romania si Bulgaria, aceasta ar putea fi o prognoza optimista.

Dezvoltatorul de solutii antivirus are in desfasurare cateva proiecte, din care unul presupune livrarea a 13.000 de licente catre Ministerul Justitiei.

Kaspersky Internet Security 2010 si Kaspersky Anti-Virus 2010

Kaspersky a lansat o noua generatie de solutii pentru protejarea utilizatorilor individuali de amenintarile IT. Noua versiune de produse 2010 incorporeaza avantajele tehnologiei Host-based Intrusion Prevention System (HIPS) intr-un modul de Control al Aplicatiei, care aloca un rating de securitate pentru orice malware necunoscut.

Tehnologia Sandbox permite lansarea unei masini virtuale securizate, iar sistemul Kaspersky Security Network – care foloseste informatii de la milioane de utilizatori – permite reducerea timpului de raspuns la noi amenintari si actualizeaza baza de date cu informatii la zi despre fisiere curate sau infectate.

Versiunea 2010 a produselor de securitate pentru utilizatorii individuali se bazeaza pe versiunea imbunatatita a motorului antivirus al Kaspersky Lab, care este si mai eficienta la detectarea programelor periculoase. Cu toate ca aria de functionalitati a fost extinsa in noua versiune de produse, performantele raman la fel de bune, produsele din versiunea 2010 fiind capabile sa execute o serie de functii cu pana la 40% mai rapid decat versiunea precedenta, pe un sistem de operare Windows Vista.

Kaspersky Anti-Virus 2010 si Kaspersky Internet Security 2010 au fost proiectate special pentru rulare pe Windows Vista si sunt complet compatibile cu acest sistem de operare.

Cele doua versiuni sunt disponibile, de astazi, in magazinele retailerilor parteneri, atat in limba engleza, cat si in romana.

Cimpoesu, Kaspersky: Ne propunem o cota de 30% din piata solutiilor IT

Cimpoesu, Kaspersky: Ne propunem o cota de 30% din piata solutiilor IT