Directorul executiv al Adobe, Shantanu Narayen, introduce Adobe intr-un nou segment de afaceri intr-un moment in care consumatorii refuza achizitiile soft-urilor de design ale companiei. Omniture ofera companiei Adobe o sursa constanta de venituri si ar putea insemna ca investitorii se vor axa mai putin pe actualizarile periodice ale unor produse ca Adobe Creative Suite, a declarat Michael Olson, analist Piper Jaffray & Co. "Adobe incearca sa se diversifice si sa nu fie doar un producator de instrumente de dezvoltare", a declarat Olson.

Omniture este a doua cea mai mare achizitie a Adobe, dupa ce in 2005 a cumparat Macromedia pentru 3,4 miliarde dolari. Goldman Sachs Group a avizat Adobe, iar Morgan Stanley a lucrat cu Omniture, au anuntat autoritatile de reglementare.

In trimestrul al treilea, profitul net al Adobe a fost de 136 milioane dolari, in scadere cu 29% fata de 191,6 milioane dolari, cat era cu un an in urma. Vanzarile au scazut cu 21%, la 697,5 milioane dolari in perioada incheiata la 28 august.

Soft-urile Omniture vor ajuta publicitatea Adobe si consumatorii sa gestioneze mai usor campaniile online. Vanzarile Omniture au crescut cu 22% in ultimul trimestru, la 87,6 milioane dolari, in timp ce pierderile sale s-au restrans la 4,88 milioane dolari.

Adobe planuieste sa combine programele sale care creeaza site-uri si programe media cu tehnologia Omniture, a declarat Narayen.

Achizitia va contribui la castigurile din viitorul an fiscal, a anunta Adobe. Omniture va deveni o unitate a Adobe, iar directorul sau executiv, Josh James, va deveni senior vice-presedinte, potrivit Narayen. Adobe se asteapta ca tranzactia sa se incheie in al patrulea trimestru fiscal, in luna noiembrie.

Clientii Adobe, printre care se numara agentii de publicitate si publicatii, si-au redus cheltuielile in timpul celei mai grave recesiuni din ultimii 70 de ani. Cheltuielile pentru publicitate din Statele Unite au scazut cu 15,4% in prima jumatate a anului, comparativ cu anul anterior, potrivit companiei de cercetare Nielsen.