In prima parte a anului, IIRUC a avut cateva proiecte, insa ele au fost destul de mici. In continuare, compania se concentreaza pe zona de high-end, pe dezvoltarea retelei de parteneri si a largirea portofoliului de clienti, pe diversificarea serviciilor pe care le furnizeaza.

De asemenea, Dragos Stanescu, directorul executiv al companiei, se va axa pe cercetare si pe dezvoltarea de noi linii de business, pe solutii high-end.

Segmentul de licitatii publice se anunta promitator

"Am castigat cateva licitatii noi, insa ele au insemnat prea putin din cifra de afaceri inregistrata, practic, in primul semestru din 2009. Valoarea lor a fost de circa 1,5 milioane euro", a spus Calin Rangu, director general al companiei.

In primul semestru din 2009, IIRUC a inregistrat o crestere de 84% la nivelul afacerilor fata de aceeasi perioada a anului trecut si de 132% la vanzari, cat si un avans de 31% pe segmentul de servicii.

IIRUC a participat de curand la cateva licitatii si peste granita, mai exact in Bulgaria si Serbia, urmand ca, in functie de oportunitatile care se vor ivi, sa se gandeasca serios la posibilitatea de a investi in extinderea teritoriala a companiei.

In continuare, sectorul licitatiilor publice a inceput sa se revigoreze, dupa cum afirma Rangu, dupa ce in prima jumatate a lui 2009, "totul a fost inghetat". Acum exista o multime de proiecte in desfasurare, ceea ce arata ca piata IT, cel putin, nu ar trebui sa fie afectata de fenomenul criza chiar atat de mult, potrivit sefului furnizorului de se servicii informatice IT.

Piata IT, cea care "sufera" cel mai putin din cauza crizei

"IT-ul este un domeniu care ar trebui sa creasca pe timp de criza, deoarece constituie un sector ce eficientizeaza costurile operationale ale unei companii, reduce cheltuielile acesteia etc.", adauga Rangu.

Totusi, in contextul actual, directorul general al IIRUC spune ca piata "gafaie". Companiile trec printr-un moment dificil, ca urmare a faptului ca volumele scad, clientii sunt reticenti la tot ceea ce presupune bani investiti.

"Cu totii sunt mai prudenti, situatia in sine este mai complicata, dar asta nu inseamna ca aceasta criza va dura la nesfarsit. Ne vom mai confrunta cu un astfel de mediu economic nefast cel putin in primele sase luni din 2010", estimeaza reprezentantul companiei.

Pentru urmatorul an, Rangu prognozeaza afaceri de circa 15 milioane euro, iar pentru 2009 tintele au fost reestimate la 10 milioane. Profitul s-a situat putin peste 0, insa acest lucru nu reprezinta un element negativ, intrucat pe cei de la Raiffeisen Informatik "ii intereseaza sa fie prezenti pe piata, nu sa aiba cifre de afaceri mari".

"In plus, daca noi incheiem anul cu profit 0, ei se declara multumiti", conchide el.

Printre clientii companiei se numara Pepsi (unul din cei mai importanti, dupa cum afirma Rangu), Romtelecom, Omnilogic, Xerox, Omniasig, Transelectrica etc., iar dintre parteneri pot fi mentionati Alcatel, HP, IBM, Lenovo, Symantec, Avira, Konika Minolta si altii.

Unul din principalele obiective pe care le are IIRUC este sa atraga noi clienti, care sa apartina sectorului hypermarket.

IIRUC Service tinteste afaceri de peste 10 mil. euro in 2009

IIRUC Service tinteste afaceri de peste 10 mil. euro in 2009