Yahoo a trezit interesul unor companii importante precum si a unor investitori cu capital privat, insa nu se stie daca a fost inaintata o oferta, a declarat o persoana apropiata situatiei.

O alta sursa a spus ca unii dintre potentialii cumparatori care au urmarit divizia in ultimele luni au decis sa nu inainteze o oferta intrucat considera ca pretul este prea mare.

Ca parte a strategiei sale de a renunta la activele mai putin importante, Yahoo a scos la vanzare Yahoo Small Business in urma cu sase luni, alaturi de site-ul de recrutare HotJobs.

In urma cu o saptamana, Yahoo a vandut o participatie din principalul site de comert online din China, Alibaba.com pentru 150 milioane dolari.

Divizia dedicata companiilor mici furnizeaza catre consumatori domenii, adrese mail, gazduire web si alte servicii de comert. Compania americana nu a oferit detalii despre performanta unitatii.

Sursele au declarat ca General Atlantic o companie cu capital privat ar putea fi un potential cumparator pentru unitatea Yahoo deoarece detine Network Solutions, o companie care furnizeaza servicii similare catre intreprinderile mici.

Sub conducerea directorului executiv Carol Bartz, care a preluat functia in luna ianuarie, Yahoo se afla in mijlocul unei strategii de revenire axata pe consolidarea marci facand serviciul mai apropiat de consumator si centrat pe publicitate.

La inceputul acestui an, Yahoo a reconfigurat pagina de strart, iar directorul tehnologic Ari Balogh a declarat in luna mai ca Yahoo planuieste sa adauge proprietatilor sale functii de retea sociala printr-o combinare de achizitii si dezvoltare a produselor.

Aceste eforturi vin dupa ce in urma cu un an Yahoo a respins oferta de preluare a Microsoft in valoarea de 47,5 miliarde dolari, ce a determinat o scadere a actiunilor la care s-a adaugat si declinul pietei de publicitate provocat de recesiune. Yahoo si Microsoft au semnat in acest an un acord in publicitate.

De asemenea, blogul de specialitate All Things Digital detinut de Wall Street Journal a anuntat ca Yahoo intentioneaza sa vanda serviciul Zimbra. Yahoo a cumparat serviciul de email online si soft-uri pentru companii in 2007 pentru aproximativ 350 milioane dolari.

Purtatorul de cuvant al Yahoo a refuzat sa comenteze zvonul, insa a declarat ca Zimbra este o parte importanta a instrumentelor de comunicare detinute de Yahoo.