In timp ce foarte multe companii se confrunta cu scaderi ale bugetelor de investitii in IT, IBM Romania ar putea inregistra o crestere usoara fata de anul trecut pe segmentul de software, potrivit lui Mihai Iordache, group software manager IBM Romania.

“Am resimtit o scadere de la inceputul anului pentru ca intr-adevar clientii sunt mai reticenti in a investi in IT. De exemplu, clientii din companiile mici si mijlocii au refuzat sa mai investeasca, iar pe piata de retail am observat de asemenea o stagnare. Insa asteptam o revigorare a pietei datorita proiectelor publice, in timp ce in sectorul privat se vede deja o revenire in ultima perioada inregistrand din ce in ce mai multe cereri. Cred ca anul 2010 va fi mai bun, dar speram sa inregistam o crestere pe acest segment si in acest an”, a declarat pentru Wall Street oficialul IBM Romania, desi nu a precizat cat reprezinta segmentul de software din afacerile companiei pe piata locala.

Iordache a adaugat ca firma are cateva mii de clienti, procentul dintre clientii proveniti din companiile private si institutiile din sectorul public fiind egal.

Totodata, dintre cei 200-300 de clienti mari care investesc in IT de la cateva sute de mii de euro pana la cateva milioane de euro, majoritatea clientilor provin din domeniile financiar-bancar, telecom si ultilitati.

In 2008, IBM Romania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 50,9 milioane de euro fata de 45,6 in 2007 si un profit de aproximativ 4, 02 milioane de euro, comparativ cu 3,6 milioane de euro in urma cu doi ani.

Principalii concurenti ai IBM pe piata locala sunt liderul pietei Siveco, HP, S&T si Microsoft Romania.

La nivel global, IBM a inregistrat in perioada aprilie-iunie venituri de aproximativ 23,3 miliarde de dolari, in timp ce profitul net a fost de 3,1 miliarde de dolari.