Warner Music va putea sa vanda propriile reclame pe site, iar o mare parte din veniturile provenite din aceste reclame vor merge catre producatorul de muzica, a declarat Chris Maxcy, director al departamentului de parteneriate din cadrul YouTube. Termenii financiari ai acordului nu au dezvaluiti.

Prin acest acord, YouTube detine acum parteneriate cu cele mai importante case de discuri din industria muzicala. Presedintele si directorul executiv al Warner Music, Edgar Bronfman, a anuntat retragerea clipurilor de pe site-ul YouTube in luna decembrie in urma unor discutii legate de drepturile de exploatare ale acestor produse.

Clip-urile produse de artistii din portofoliul Warner Music vor fi redifuzate pe YouTube incepand de la sfarsitul anului, a declarat Maxcy. Warner planuieste sa angajeze agentii de publicitate din afara companiei pentru a vinde reclame si a incheia parteneriate, cum ar fi sponsorizarile clipurilor si a artistilor.

Importante case de discuri incearca sa produca venituri online dupa ce vanzarile traditionale de CD-uri au scazut dramatic. YouTube, Universal Music Group si Sony planuiesc lansarea unui site numit Vevo care sa gazduiasca clip-uri video. Cele trei companii vor imparti veniturile provenite din publicitate.

De asemenea, Warner Music a inceput discutiile cu Universal Music Group despre alaturarea in proiectul Vevo, a declarat o persoana apropiata discutiilor. Warner si EMI Group sunt doua companii importante care au refuzat participarea in acest proiect.