Symantec Romania, filiala locala a unuia dintre cei mai importanti producatori de securitate informatica la nivel mondial, a inregistrat anul acesta o crestere a afacerilor mai mica de 5%, desi in urma cu cateva luni conducerea companiei spera o cadenta de crestere de 20%.

“Noi ne asteptam sa crestem cu 20% pe zona de business, dar a fost o evolutie sub 5%, in timp ce segmentul de consumer a ramas la fel. Nu exista un studiu relevant in Romania care sa ne arate cat este piata de securitate in Romania. Dar cred ca avem o cota de 25-30% din piata adresabila Symantec, care este mult mai mare decat cea de antivirus, si pe care o estimez la in jur de 25-30 de milioane de euro.
Practic, aceasta piata inseamna solutiile de stocare de date, solutii de back-up, de arhivare a e-mailului, si cele impotriva scurgerilor de date” a declarat pentru Wall Street Gabriel Tomescu, directorul general al Symantec Romania.

Pe segmentul de antivirus, compania are o cota de aproximativ 30% dintr-o piata estimata de compania de cercetare International Data Corporation (IDC) in acest an in jurul a 10 milioane de euro.

Aproximativ 70% din afacerile companiei provin din segmentul de business si 30% din piata de consumer.

“Cei mai multi clienti vin din zona privata, care inseamna in jur de 80% din vanzarile noastre, cele mai multe companii fiind din industriile telecom, financiar si industrie. Pe de alta parte, vrem sa crestem zona de consumer pentru ca aceste segment are un potential mai mare decat zona de business”, spune Tomescu.

Pentru a mari vanzarile, filiala companiei americane care s-a lansat pe piata locala in 2007 va creste numarul de angajati cu inca doua persoane pana la finalul anului, in acest moment Symantec avand doi angajati in Romania.

Desi criza a mai temperat din cresterea companiei care in anul fiscal 2008-2009 a fost de aproximativ 50%, Symantec nu a pierdut clienti, securitatea datelor fiind printre principalele investitii in IT ale firmelor.

“A fost o scadere la nivel de bugete, dar atunci cand o companie scade investitiile in IT este mult mai selectiva, iar securitatea este in topul prioritatilor. Nicio companie privata nu va face rabat la securitatea informatica pentru ca ar putea cauza o pierdere de imagine foarte mare. Nimeni nu vrea sa se vada pe prima pagina a ziarelor din cauza unor probleme de securitate prin care s-au pierdut datele de confidentialitate ale clientilor. Si, de aceea, aceasta piata de securitate nu scade si nici nu va scadea in viitor. Poate va creste mai lent, dar cifrele unui studiu Symantec care analizeaza 33% din traficul de Internet ne arata ca in 2007 se inregistrau in jur de 1.431 de amenintari malware pe zi, iar anul trecut acestea au ajuns la 10.000 pe zi”, a adaugat Tomescu.

Compania distribuie produsele prin Romsym Data si Omnilogic si lucreaza de asemenea si cu cateva sute de reselleri.