Producatorul japonez de laptop-uri Sony are in plan sa vanda cu 15% mai multe unitati in anul fiscal curent. Astfel, in ciuda crizei economice actuale, compania estimeaza sa vanda circa 7.000 de notebook-uri pe piata locala.
Compania planuieste sa atinga targetul propus prin noile produse lansate in Romania.

"Chiar daca trecem printr-o perioada de criza economica, procentul de crestere pe piata notebook-urilor este stabil. Noi estimam un avans de 15% fata de anul fiscal precedent", a declarat Taiju Ishikawa (foto), branch manager al Sony Vaio in Romania.

Potrivit acestuia, notebook-urile au inceput sa muste din felia desktop-urilor, iar in conditiile in care toata piata de profil scade, tinta Sony de a creste numarul de unitati vandute cu circa 1.000 de laptop-uri este incurajatoare.

Cota de piata a companiei pe segmentul de laptop-uri va atinge, in ultimul trimestru fiscal, 2%. In T1, aceasta era de circa 1,3%.

Daca pana acum Sony se concentra pe segmentul premium, in prezent, compania vrea sa atraga si sectorul consumer. In acest sens, producatorul japonez a coborat preturile produselor.

Ponderea segmentului premium din totalul de laptop-uri vandute este in crestere. Produsele incluse in aceasta categorie reprezinta aproximativ 20% din piata de profil totala.

Sony a lansat astazi noile serii VAIO NW, VAIO CW, VAIO Mini W si VAIO X. Cu o greutate de numai 655g, VAIO X este cel mai usor notebook din lume si se adreseaza, in principal, categoriei business.

"Romanii sunt mai atenti la ceea ce cumpara in acest moment, principalul lor scop fiind acela de a face economii. Tocmai de aceea Sony a micsorat preturile produselor (care pornesc de la aproximativ 2.000 lei), vrand astfel sa castige noi clienti, care au venituri medii", a mai spus Ishikawa.

Principalii competitori ai Sony Vaio pe piata locala sunt HP, Apple, Dell, Lenovo.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri