Compania planuieste sa atinga targetul propus prin noile produse lansate in Romania.

"Chiar daca trecem printr-o perioada de criza economica, procentul de crestere pe piata notebook-urilor este stabil. Noi estimam un avans de 15% fata de anul fiscal precedent", a declarat Taiju Ishikawa (foto), branch manager al Sony Vaio in Romania.

Potrivit acestuia, notebook-urile au inceput sa muste din felia desktop-urilor, iar in conditiile in care toata piata de profil scade, tinta Sony de a creste numarul de unitati vandute cu circa 1.000 de laptop-uri este incurajatoare.

Cota de piata a companiei pe segmentul de laptop-uri va atinge, in ultimul trimestru fiscal, 2%. In T1, aceasta era de circa 1,3%.

Daca pana acum Sony se concentra pe segmentul premium, in prezent, compania vrea sa atraga si sectorul consumer. In acest sens, producatorul japonez a coborat preturile produselor.

Ponderea segmentului premium din totalul de laptop-uri vandute este in crestere. Produsele incluse in aceasta categorie reprezinta aproximativ 20% din piata de profil totala.

Sony a lansat astazi noile serii VAIO NW, VAIO CW, VAIO Mini W si VAIO X. Cu o greutate de numai 655g, VAIO X este cel mai usor notebook din lume si se adreseaza, in principal, categoriei business.

"Romanii sunt mai atenti la ceea ce cumpara in acest moment, principalul lor scop fiind acela de a face economii. Tocmai de aceea Sony a micsorat preturile produselor (care pornesc de la aproximativ 2.000 lei), vrand astfel sa castige noi clienti, care au venituri medii", a mai spus Ishikawa.

Principalii competitori ai Sony Vaio pe piata locala sunt HP, Apple, Dell, Lenovo.