Frigiderele, camerele digitale si aparatele GPS au dus la prima crestere a businessului Altex in acest an, in trimestrul al treilea reteaua de distributie inregistrand afaceri de 41 de milioane de euro, mai mult cu 6% fata de trimestrul al doilea din 2009. Dar businessul continua sa se mentina la jumatate fata de 2008, compania avand in 2009 afaceri de 124 de milioane de euro, fata de 248 de milioane de euro in primele trei trimestre din 2008.
Dupa ce in primul semestru compania a inregistrat afaceri de 83 de milioane de euro, la jumatate fata de cele 170 de milioane de euro din primele sase luni din 2008, in vara au aparut si primele semne pozitive, Altex Romania, cea mai mare retea locala de distributie de electrocasnice, electronice si produse IT&C, inregistrand un avans de 6% fata de aprilie-iunie.

Astfel, businessul companiei a crescut de la 38,5 milioane de euro in trimestrul al doilea, la 41 de milioane de euro in T3, pana acum liderul pietei de retail electroIT obtinand afaceri de 124 milioane de euro, la jumatate fata de ianuarie-septembrie 2008. Atunci compania a avut un business de 248 de milioane de euro.

”Cifra de afaceri in primele trei trimestre din 2009 confirma realismul obiectivului propus pentru anul in curs: sa obtinem un volum al vanzarilor de peste 180 milioane de euro si sa consolidam pozitia de lider. Estimam ca vom beneficia si in sezonul de toamna-iarna de o dinamica asemanatoare, cu un accent foarte puternic in timpul Sarbatorilor din luna decembrie. In ceea ce priveste anul urmator, pronosticul nostru ramane unul rezervat. Cresterea pietei va fi moderata in raport cu 2009 si ne va tine inca departe de ideea de recuperare. Din pacate, evolutia anuala va fi la fel de tributara sezonalitatii, lucru care se va repeta cel putin inca 2-3 ani”, a declarat Dan Ostahie, presedintele companiei Altex Romania.

Criza financiara care a afectat puternic vanzarile de electrocasnice si IT va aduce in acest an cifra de afaceri a companiei la 180 de milioane de euro, de la 344 de milioane de euro in 2008.

Potrivit companiei, cresterea vanzarilor a permis Altex plata integrala a datoriilor de TVA de 6 milioane de lei restante din iunie la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (A.N.A.F)

”Volumul vanzarilor realizate de Altex Romania in trimestrul al treilea din 2009 a inregistrat o crestere de 6% fata de trimestrul al doilea, pe care noi o consideram foarte solida in actualele circumstante. Suntem pregatiti sa ridicam nivelul obiectivelor noastre daca evolutia ne-o va permite, daca vor aparea semne de crestere cu anticipatie, dar credem ca ne vom bucura de o crestere reala a pietei numai atunci cand creditul de consum va redeveni atractiv”, a adaugat Cristian Moanta, directorul de marketing si vanzari al Altex.

Chiar daca, potrivit Altex, piata a intrat pe un trend ascendent din vara, dificultatile economice vor dura pana in 2012.

“Abia din 2010 vom asista la o crestere, modesta, ce-i drept, de 10-15%. Sentimentul pozitiv din piata va incuraja cresterea vanzarilor, vor aparea noi oportunitati, poate chiar la nivelul bancherilor. Iar din 2011 nivelul de apreciere pe acest sector va fi mai accelerat si piata va ajunge la 1-1,1 miliarde euro, sub nivelul la care se situa inainte de criza”, declara, in august, presedintele Altex, care estima piata de electroretail la 1,5 miliarde de euro in 2008.

Cresterea din trimestrul al treilea din acest an a fost data de majorarea vanzarilor la electrocasnice mari (frigidere, masini de spalat, aragazuri), camere digitale foto si video, aparate GPS si electrocasnice mici (de ingrijire a locuintei, ingrijire personala sau robotii de bucatarie).

Vanzarile electrocasnicelor mari s-au majorat cu 19% fata de aprilie-iunie, cele mai importante cresteri in cadrul categoriei fiind inregistrate la frigidere ale caror vanzari au crescut cu 35%. Cea mai mica crestere pe acest segment a fost la aparatele electrocasnice incorporate (de exemplu, hote, plite, cuptoare, masini de vase incorporate), din cauza scaderii pietei imobiliare.

”Campaniile de reciclare si preluare a produselor uzate sau defecte, organizate in mod preponderent pentru produse electrocasnice mari impreuna cu distribuitorii si asociatiile de protectie a mediului, au reprezentat un factor de stimulare efectiva a vanzarilor”, au mai declarat oficialii companiei.

Totodata, vanzarile de camere digitale foto si video au crescut cu 14% in trimestrul al treilea fata de perioada aprilie-iunie, dupa un an de scaderi, cresterea datorandu-se sezonului estival.

O evolutie semnificativa au fost si la sistemele GPS, acestea inregistrand o majorare a vanzarilor de 35% in timpul verii fata de lunile din trimestrul al doilea.

Conform Altex, in urmatoarea perioada si telefoanele fixe si mobilele GSM vor intra pe un trend ascendent.

Electrocasnicele mici (produse de ingrijire a locuintei, de ingrijire personala, robotii de bucatarie), un segment mai putin influentat de sezonalitate, au inregistrat o crestere usoara in trimestrul al treilea, reprezentantii retailerului estimand o majorare a vanzarilor acestora in perioada Sarbatorilor, aceste produse putand fi oferite drept cadouri.

Pe de alta parte, categoriile care au continuat sa scada sau sa fie puternic afectate de criza au fost produsele electronice ale caror vanzari s-au diminuat cu 10% in timpul verii, in cazul televizoarelor LCD si plasmelor micsorarea fiind de 15% in trimestrul al treilea fata de trimestrul al doilea.

Daca in primul semestru cea mai afectata categorie de produse a fost segmentul de IT, scaderea fiind de 80% fata de aceeasi perioada din 2008, in timpul verii cresterea a fost de 5% fata de aprilie-iunie, in urmatoarea perioada oficialii companiei estimand vanzari in crestere la notebook-uri si netbook-uri.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri