Afacerile S.A.S. Grup, furnizor de sisteme profesionale pentru localizarea si monitorizarea vehiculelor prin GPS, au stagnat la noua luni, sub impactul crizei, pana la 1,18 milioane euro si la un profit net de circa 140.000 euro.
In prima jumatate din 2009 compania a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 830.000 euro.

“In prima parte a anului am inregistrat acelasi nivel de vanzari de echipamente noi ca si in 2008, circa 250 de echipamente GPS noi/luna. In plus, au existat atat scaderi de preturi pe intreaga piata, cat si o serie de micsorari ale parcurilor auto la multi dintre clientii vechi”, a declarat pentru Wall-Street Adrian Dinu, director general S.A.S. Grup.

In primul semestru al anului in curs, compania a fost prezenta pe piata doar cu produsul sau traditional, sistemul GPS profesional de monitorizare a flotelor auto.

„Abia din august 2009 am inceput sa pregatim si chiar sa vindem produse noi, adresate persoanelor fizice, primul fiind locatorul auto prin GPS (cu software gratuit), produs care s-a vandut in ritm de peste 150 de bucati/luna in august si respectiv septembrie”, a spus seful S.A.S.

In octombrie, grupul a vandut 141 de unitati de locator auto prin GPS, in conditiile in care procesul de repartitie al echipamentelor GPS la dealeri abia a inceput.

„Locatorul auto prin GPS (SASLocator), nu aduce venituri ulterioare (abonamente), deci din punctul nostru de vedere este un produs de masa care devine profitabil la vanzari de peste 500 de bucati/luna, nivel pe care estimam ca il vom atinge in martie 2010”, a adaugat el.

Parcul auto total al clientilor companiei a scazut cu 10% in 2009 fata de anul precedent, lucru care a diminuat veniturile provenite din abonamente sau servicii.

„Se vede si la noi, ca la orice alta companie romaneasca, ca suntem intr-un an de criza. In acest context, avem grija sa nu acceptam cazurile de rau platnici (sau platile cu mare intarziere), care s-au inmultit si care ne pot provoca dezechilibre ulterioare”, a aratat Dinu.

In continuare, pana la finele anului 2009, cifra de afaceri a grupului S.A.S. va evolua in sens ascendent, prognoza fiind de crestere. Oficialul companiei estimeaza o crestere de 30% a afacerilor in al doilea semestru al anului, bazandu-se pe lansari de noi produse pentru persoane fizice – locatorul auto (SAS Locator) si cel personal prin GPS (SAS Tracker).

Preturile la echipamente si servicii ulterioare (licenta software, licenta de harti, abonament GSM) au scazut cu peste 30% in acest an fata de 2008, atat din cauza micsorarii tarifelor la producatori, cat si datorita competitiei foarte ridicate, cel putin ca numar de firme furnizoare de solutii GPS.

De la 280 de clienti si 6.000 de echipamente GPS in decembrie 2008, S.A.S. Grup a ajuns in prezent la 385 de clienti si 8.000 de echipamente GPS vandute, la care se adauga inca 300 de locatoare auto pentru persoane fizice, pe care firma nu le ia in calcul fiindca nu genereaza venituri ulterioare.

Astfel, in procente, cresterea ar fi de 37% ca numar de clienti si 33% din punct de vedere al numarului de echipamente totale active.

In continuare, compania se concentreaza pe atragerea unei serii de clienti foarte mari, cu parcuri auto de peste 50 de masini, la care conteaza raportul calitate/pret al unui produs. Pana la sfarsitul lui 2009, Adrian Dinu estimeaza atingerea unui numar de 8.700 de echipamente GPS profesionale active si a 400 de clienti.

„Unitatilor prognozate se va adauga un numar mare de locatoare GPS pentru persoane fizice”, a completat Dinu fara a oferi o cifra exacta, „cat si 600 de unitati din noul produs GPS lansat saptamana trecuta pentru persoane fizice”.

S.A.S Grup a lansat SASTracker, o solutie de localizare bazata pe GPS care permite in orice moment utilizatorului sa determine si sa vizualizeze gratuit pe o interfata web locatia unei persoane sau animal de companie care are asupra sa localizatorul GPS.

SASTracker contine o cartela SIM care trebuie sa permita o conexiune de date de tip GPRS, traficul de date si transmiterea de SMS-uri. Echipamentul este pre-configurat pentru cartele Orange, insa pot fi folosite orice cartele (inclusiv pre-paid), de la orice furnizor de servicii de telefonie mobila, cu conditia de a indeplini cerintele mentionate anterior.

Echipamentul are o autonomie de functionare de minim 24 de ore (fara a fi reincarcat). El va fi introdus la vanzare luna viitoare, fiind comercializat la un pret recomandat de 99 euro, aplicatia software fiind gratuita. Utilizatorii nu au de achitat alte costuri sau abonamente catre S.A.S Grup, ci doar catre furnizorul de telefonie mobila de la care achizitioneaza cartela SIM. Estimativ, aceste costuri pot fi chiar si mai mici de 1 euro/luna, daca se vor folosi cartele prepaid care includ servicii de voce si date.

Echipamentul va putea fi achizitionat prin aceleasi canale de distributie ca si produsul GPS pentru vehicule (SAS Locator), in reteaua de magazine Altex, in lantul de magazine EuroGSM, la eMag, in reteaua de montatori ai SAS si de pe pagina de Internet a companiei.

Citeste despre pasul companiei de a intra pe piata din Germania

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri