“eMag nu a avut o strategie de criza, in mod specific, precum competitorii sai. Au fost luate masuri in functie de situatiile cu care s-au confruntat”, a spus Radu Apostolescu (foto), co-fondator si actual director de marketing al magazinului online.

In primul rand, liderul pietei de comert electronic si-a ajustat previziunile referitoare la cifra de afaceri pe 2008, de la 150 la 100 milioane euro.

“eMag a adaptat un plan pe care l-a urmat pentru a resimti mai usor efectele venite din piata, ca urmare a situatiei economice dificile. Am renuntat la o buna parte din angajati si am micsorat salariile. Personalul pe care il aveam la acel moment era dimensionat pentru alte cifre, mai exact pentru ce afaceri estimam ca o sa avem – 150 milioane euro; dar pentru ca lucrurile nu au iesit cum ne propusesem, am fost nevoiti sa facem aceste reduceri – de personal si de salarii”, a explicat Bogdan Vlad, unul din fondatorii companiei.

“Oamenii (n.r. - angajatii) au inteles situatia. Iar acum suntem la limita cu resursele si chiar facem angajari pentru a sustine cresterea pe care o prognozam in viitor”, a completat Apostolescu.

La sfarsitul anului trecut, eMag avea circa 280 de angajati, iar in prezent are 180. Dupa cum arata magazinul online, in acest moment sunt disponibile patru posturi la eMag, unul in departamentul de logistica, unul in cel de programare si doua – la vanzari.

O alta masura aplicata de companie in directia crizei a fost cea a renegocierii contractelor cu furnizorii. In prezent, in afara de “criza”, cea mai mare problema cu care se confrunta eMag este legata de incertitudinea generata de tot ceea ce se intampla in economie si in politica.

Potrivit lui Vlad, punctul maxim al crizei in retailul electro IT s-a inregistrat in iunie. “Piata a tot scazut pana in luna respectiva, iar dupa a inceput sa-si revina usor.” Insa acest lucru nu este valabil doar in sectorul numit, ci in general, in toate industriile.

Revenirea retailului electro IT tine insa de consumatori si de cat sunt dispusi ei sa cheltuiasca in aceasta zona. Astfel, reprezentantii eMag nu pot face estimari legate de valoarea pe care o va atinge piata de electroretail in 2010. Ei stiu doar ca pana la finalul anului curent se va situa undeva in jurul a 900 milioane euro.

Si mai stiu ca vor sa fie lideri, atat in online, cat si in offline. “Cand am facut aceasta afirmatie ne-am bazat pe un plan pe care l-am realizat, plan care presupune investitii si investitii care ne vor duce la o anumita cifra de afaceri”, a spus Bogdan Vlad.

Ce cifra de afaceri va atinge eMag in doi ani? “Peste 200 milioane euro.”

In a doua jumatate a lunii august, Stefan Treiber, CEO-ul Flamingo, spunea ca grupul are toate sansele ca in zece ani sa fie pe primul loc in topul celor mai mari jucatori ai pietei in care opereaza, formata din doar doua companii mari. Vlad crede ca nu e normal sa fie doar doua companii mari. Insa el adauga ca “este bine ca fiecare jucator din piata de electroretail romaneasca sa isi stabileste astfel de obiective.”

Referitor la actualul lider al pietei electro IT locala (Altex), co-fondatorul eMag sustine ca are o problema – modelul de business, care nu mai atrage consumatorii si ii indreapta in zona hypermarketurilor.

In contextul in care Altex vrea sa-si intareasca pozitia detinuta in momentul actual, ramane de vazut daca obiectivul eMag va fi indeplinit in doi ani si daca piata va permite acest lucru. “Mai departe, vom vedea”, conchide Vlad.

Pentru anul in curs, eMag isi propune atingerea unei cifre de afaceri de 66 milioane euro.

Cu business-ul la jumatate, Flamingo se vrea lider in 10 ani

Cu business-ul la jumatate, Flamingo se vrea lider in 10 ani