Radu Apostolescu, directorul de marketing actual si fondatorul al companiei, declara ca vrea sa consolideze sistemul din spatele eMag si sa aiba un retail mai eficient, iar Iulian Stanciu (foto), directorul general al Asesoft, firma de distributie care a cumparat 51% din magazinul online, crede ca eMag va deveni in 2 ani lider pe retail, indiferent la ce mediu ne referim, la nivel national.

“In aprilie, cand am cumparat eMag, multi mi-au spus ca sunt nebun. Parerea mea este ca am prins un tren si ca am facut o alegere buna, intrucat, la ora actuala, eMag este cel mai mare retailer online”, a spus Stanciu.

In prezent, potrivit acestuia, eMag se afla pe crestere. Si in continuare, unul din principalele obiective ale companiei este sa castige teren, ba chiar sa ajunga sa fie lider “in tot ceea ce inseamna retail”, atat online, cat si offline, in Romania.

In ciuda scaderilor de pe piata IT, generate de situatia economica actuala, eMag tinteste afaceri de 66 milioane euro pentru intreg anul 2009.

In opinia lui Iulian Stanciu, IT-ul a inceput sa scada din octombrie 2008, inaintea altor sectoare din piata, iar de atunci au inceput sa se inregistreze deprecieri de la luna la luna. Din ianuarie 2010 insa, el crede ca piata isi va reveni si va da startul cresterilor din alte sectoare.

In primul semestru al acestui an, eMag a realizat o cifra de afaceri de 25 milioane euro.

Referitor la cota de piata a companiei pe segmentul de retail IT, eMag detine 12% din piata.

Jucatorul de comert electronic a reusit sa detina aceasta cota prin eliminarea oricarui risc de la debutul crizei si pana in prezent.

Mai mult, eMag a continuat sa investeasca in dezvoltare si a mai lansat un showroom, la Cluj-Napoca.

“Cine spunea anul trecut sau acum doi ani ca a investit pana la un milion de euro intr-un nou magazin sau chiar intr-un showroom, afirma ceva ireal. Eu pot spune ca cine vrea sa creeze un astfel de loc intr-un mod care sa atraga si sa fie util, o poate face cu mai putin de 50.000 euro”, a aratat Iulian Stanciu.

Motivul pentru care eMag a lansat al patrulea showroom este acela ca Apostolescu crede in crearea unui retail eficient, care nu poate fi decat un mix intre retailul offline si cel online, intrucat fiecare are avantajele si dezavantajele sale.

“In plus, am observat ca rata rata de conversie se tripleaza in zonele geografice acoperite de un showroom”, a mentionat el. Prin showroom-uri, eMag estimeaza sa vanda de 25.000 euro pe metru patrat, anual.

eMag in cifre:


- 80.000 utilizatori zilnic;
- 700.000 vizitatori unici lunar, 1.000.000 vizitatori in sezon plin;
- 1.700 apeluri telefonice (comenzi si altele) zilnic;
- 2.000 comenzi zilnic;
- 40.000 vizitatori in showroom lunar;
- 25% din comenzi sunt livrate fara interventie umana;
- 1 singur om monitorizeaza stocurile si actualizeaza promotiile pe fiecare categorie;