"In primul trimestrul al acestui an, pe segmentul de printabile de tip "inkjet"am detinut o cota de piata de 12,7%, insa pe masura ce am avansa in criza financiara aceasta a scazut la 10%. Pe segmenul de proiectoare, in primul trimestru compania detinea in Romania o cota de piata de 37%, dupa care s-a comprimat la 27%, pastrand pozitia de lider", a declarat Tomas Hudec, Regional Sales & Marketing Manager pentru Europa de Est.

De asemenea, executivul a declarat ca, in pofida efectelor negative ale crizei financiare resimtite in intreaga piata IT, aceasta poate oferi o oportunitate de crestere in viitor. "Desi vanzarile au scazut la nivelul intregii piete, criza financiara poate fi o oportunitate de crestere. Pentru Romania, Epson isi propune cresterea cotei de piata in segmentul printabilelor inkjet (n.r. - jet de cerneala) si pastrarea cotei de 25% in segmentul proiectoarelor", a adaugat Tomas Hudec.

Un punct important al strategiei Epson pentru piata locala il reprezinta reducerea costurilor care in aceasta perioada sunt la mare cautare, a declarat Ciprian Baranga (foto), director de marketing si vanzari pentru Romania si Bulgaria.

"In prezent, ne concentram pe reducerile de costuri. De exemplu, la imprimantele pentru consumatorii de tip corporate am introdus un program de tip "pret per pagina", a mai spus acesta.

Potrivit IDC, piata locala de IT a scazut cu aproximativ 45% in 2009, dar speram sa depasim acest plafon, avand in vedere ca am inregistrat atat cresteri cat si scaderi, a declarat Baranga. "Pe segmentul sistemelor de business (POS) am inregistrat o crestere de 20% de la inceputul anului, in timp ce vanzarile imprimantelor matriciale au scazut drastic, dar am reusit sa ne mentinem pozitia de lider cu o cota de 89% in trimestrul al doilea", a declarat reprezentantul Epson pentru Romania.

De asemenea, POS-urile au cea mai mare pondere in cifra de afaceri a companiei (35%), in timp ce vanzarile de proiectoarele si imprimante business detin cote de 30% si respectiv 20% din afacerile companiei.

Pentru acest an compania si-a mai propus punerea accentului pe segmentul de fotografie, care se bucura de un real succes, conform declaratiilor executivului. "In acest an am organizat doua concursuri de fotografie si am lansat o gama de imprimante pe hartie fotografica", a declarat executivul.

Raportul vanzarilor companiei dintre mediul de tip corporate (privat si public) si cel individual este de 65% si respectiv 35%. De asemenea, vanzarile au scazut foarte mult in segmentul corporate dupa ce mai multe din mediul public au fost inchise sau nu s-au mai organizat licitatii.

"De exemplu, anul trecut cel mai mare cumparator de proiectoare era Ministerul Educatiei si Cercetarii care a achizionat 4.000 de astfel de unitati, comparativ cu acest an cand a achizitionat doar 325 de astfel de unitati", a explicat executivul.

Piata de proiectoare a scazut, insa compania a reusit sa isi atinga cota de piata ca urmare a ponderii ridicate pe care o are mediul privat, peste 60% din vanzarile de tip corporate.

Epson Romania are in prezent sapte angajati, iar biroul de la Bucuresti coordoneaza si afacerile din Bulgaria. Compania a lansat in aceasta toamna aproximativ 40 de noi echipamente, care vor fi distribuite prin partenerii MB Distribution, Skin, Despec si Genesis. Preturile pentru imprimantele de tip consumer variaza de la 239 lei la 1300 lei, in timp ce pentru preturile proiectoarelor sunt cuprinse intre 1.999 lei si 10.000 lei.