“Pentru un operator este foarte greu sa tina pasul cu evolutia tehnologiei. Piata de comunicatii si divertisment este extrem de competitiva si este necesar sa diversifici portofoliul de servicii si solutii. Operatorii telecom trebuie sa treaca de la furnizare de voce si date la servicii de divertisment, la funizarea de servicii integrate (n.red triple sau four play: telefonie mobila, fixa, internet si televiziune). Si trebuie sa operam in conditii de costuri cat mai reduse ”, a declarat Florin Zmaranda, directorul diviziei de dezvoltare ICT in cadrul “Oracle Day”, eveniment organizat de Oracle, unul dintre cei mai importanti producator de software la nivel mondial si Ziarul Financiar.

Competitia foarte mare pe piata de telecom a determinat operatorii sa recurga la numeroase oferte promotionale si reduceri de preturi semnificative in ultimii ani.

Pe de alta parte, Romtelecom a trecut prin modificari importante trecand de la un operator traditional de telefonie fixa la unul care ofera servicii triple play, in prezent compania oferind telefonie fixa, internet (prin Clicknet) si televiziune digitala prin satelit (prin platforma Dolce).

Transformarea Romtelecom si accentul pus pe serviciile de televiziune prin satelit si internet se poate observa si in ceea ce priveste numarul de abonati si veniturile operatorului in primul semestru al acestui an, comparativ cu aceeasi perioada din 2008.

Astfel, la 30 iunie, Romtelecom avea 2.85 milioane de clienti pe segmentul de telefonie fixa mai putin cu 4,3% fata de cele 2.99 milioane de clienti in iunie 2008, ceea ce a si dus la scaderea veniturilor din abonamentele de telefonie de la 233, 4 milioane euro anul trecut la 201,5 milioane euro in primul semestru din 2009, potrivit raportului OTE, grupul grec care este actionarul majoritar al companiei.

Pe de alta parte, operatorul inregistra la sfarsitul primului semestru 725.000 de abonati la serviciile de internet mai mult cu 44% fata de iunie 2008 si 780.000 de abonati la televiziunea prin satelit Dolce, mai mult cu 48% fata de semestrul intai al anului trecut.

Astfel, veniturile pentru serviciile de internet si televiziune digitala prin satelit au crescut, cu 37%, respectiv 71% fata de prima jumatate din anul 2009.

La 30 iunie, Romtelecom inregistra venituri de 408,7 milioane euro, mai putin cu 7,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Totodata, profitul operational al companiei a fost de 12,3 milioane euro, fata de pierderile de 16,1 milioane euro din primul semestru al anului trecut.

Potrivit Ministerului de Finante, anul trecut, Romtelecom a inregistrat un profit de un milion de euro, fata de 23,1 de milioane euro in 2007. Cifra de afaceri a companiei a fost de 844,5 milioane euro, in scadere fata de 850,1 in urma cu doi ani.