Piata globala de cumparaturi se poate extinde rapid, dupa ce utilizarea telefoanelor mobile a explodat, iar publicitarii si China au adoptat acest model de cumparare, a preconizat OCDE (Organizatia de Cooperare si Dezvoltare Economica).

Totusi, revolutia comertului electronic a fost blocata de anumite frontiere care variaza de la ingrijorari asupra informatiilor personale, probleme de limba, costuri de livrare pana la probleme legate de legi si taxe.

Raportul mai arata ca recesiunea a reprezentat o noua etapa in comertul electronic, cu vanzari in crestere in Europa, Statele Unite si China, in timp ce magazinele traditionale se confruntau cu o contractare a numarului de consumatori.

"Criza economica a oferit comertului online o crestere, dupa ce consumatorii au cautat modalitati de a reduce cheltuielile prin achizitionarea online de articole", anunta OCDE, care a adaugat ca reducerile pot fi substantiale.

Studiul arata ca utilizatorii din Marea Britanie, Germania si Franta pot economisi pana la 17% prin achizitionarea de electronice, DVD-uri si articole vestimentare de la platforme online decat in magazine fizice. In Statele Unite vanzarile online pentru 80 de retaileri au crescut in medie cu 11% in primul trimestru din acest an, arata un alt studiu.

In raport, OCDE citeaza un studiu al companiei de cercetare Forrester, care preconizeaza ca utilizatorii vest europeni vor cheltui 123,1 miliarde euro pentru bunuri online pana in 2014, la o rata de crestere anuala de 9,6%.

China a resimtit o dezvoltare a activitatii de e-commerce. Site-urile de licitatii si retail au raportat o crestere de 131% a volumului de tranzactii in luna februarie fata de anul precedent.

Retailul electronic a fost incurajat de utilizarea in crestere a telefoanelor mobile. Numarul abonatilor de telefoane mobile a crescut cu o rata medie anuala de 30% din 1993 pana in 2007 in cele 30 de economii OCDE.

De asemenea, OCDE a avertizat ca viitorul comertului electronic nu este in totalitate sigur, deoarece depinde in mare parte de nivelul increderii pe care consumatorii o au in magazinele online. Anul trecut 33% dintre consumatorii europeni au cumparat produse online, insa doar 7% au cumparat articole din alta tara, arata raportul.

De asemenea, exista ingrijorari legate de impactul economic al publicitatii online. Un studiu recent citat de OCDE arata ca in Statele Unite contributia la activitatea economica a publicitatii online reprezinta 300 miliarde dolari. Sectorul de publicitate online din Statele Unite cuprinde peste 1,2 milioane angajati.

50% dintre internauti au cumparat macar o data online

In Romania rata de penetrare a Internetului este de 36%, iar in jur de 50% dintre internauti au folosit Internetul macar o data pentru cumparaturi online, mai mult cu 22% fata de 2006, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare poloneza Gemius Research.

Potrivit aceluiasi studiu, 96% dintre utilizatorii romani de Internet sunt constienti de posibilitatea de a cumpara online, iar doar 3% dintre ei nu ar face achizitii prin Internet.

Google, in Romania: Piata de comert online va avea o crestere uriasa in urmatorii ani

Google, in Romania: Piata de comert online va avea o crestere...