Operatorul a lansat in primavara serviciile de internet mobil prin tehnologia CDMA pentru a atrage noi clienti in special din zonele in care nu exista infrastructura pentru telefonia fixa si implicit internetul fix.

“Unul dintre modalitatile prin care operatorii pot micsora diferenta dintre rural si urban este tehnologia CDMA, o alternativa reala pentru acoperirea acestor zone. Un numar semnificativ dintre clientii care au optat pentru serviciile de telefonie fixa sau TV in aceasta perioada (n red din aprilie pana in prezent) au ales si serviciile broadband. Numarul lor nu este deloc neglijabil. In rural este in zonele in care nu exista acces la alta tehnologie, iar in zona urbana clientii au vazut in aceasta o alternativa viabila la tehnologiile 3G”, a declarat Ovidiu Ghiman in cadrul conferintei “Mediafax Talks about Telecom Industry”, organizate de Mediafax.

De la sfarsitul lui martie pana la 30 septembrie, numarul de clienti ai Romtelecom pe televiziune digitala prin satelit a crescut de la 750.000 de persoane la 831.000, iar numarul celor care utilizeaza serviciile de telefonie fixa a scazut de la 2.933.099 la 2.808.786, potrivit raportului grupului grec OTE, actionarul majoritar al companiei.

Conform datelor Romtelecom, in mediul urban internetul are o penetrare de 49%, in timp ce in zona rurala rata de penetrare a internetului este de 14%.

Dintre cei 2,43 milioane de familii cu acces la internet la nivel national, Romtelecom are o cota de circa 33%, la 30 septembrie operatorul avand 750.000 de clienti pentru serviul ClickNet.

“ Pentru acoperirea zonelor in care cu tehnologie fixa era costisitor si planul de afaceri ar fi fost mai greu pozitiv am lansat serviciile de mobile broadband. Nu este suficient sa acoperi zonele nationale cu infrastructura, clientii mai trebuie sa si inteleaga ce trebuie sa faca cu conectitivitatea si sa aiba calculatoare. Exista o diferenta semnificativa de penetrare a calcutoarelor intre urban si rural. Practic, in urban rata este de peste 50%, iar in rural undeva intre 15-20%”, a mai spus Ghiman (32 de ani), care a venit la Romtelecom in martie, din 1998 si pana anul acesta lucrand la RCS&RDS, principalul competitor al fostei companii de stat.

Managerul a adaugat ca Romtelecom a investit masiv in ultimii trei ani pentru a ajunge la cota de piata pe care o are pe internet intrucat s-a lansat pe segmentul broadband abia in 2005.

“Broadbandul este si va fi si in perioada urmatoare unul dintre obiectivele strategice importante, daca nu cel mai important. Romtelecom a dorit sa se tranforme dintr-un operator care se misca semnificativ mai incet decat competitorii lui intr-unul care sa reactioneze rapid la cerintele pietei. A trebuit sa invete sa fie mai flexibil si mai competitiv din punct de vedere preturi, iar aici un element central il reprezinta controlul costurilor. Avem 10.000 de angajati si daca ne uitam la ceilalti operatori din piata numarul cu care opereaza ei este mai mic de 10.000. In continuare ne concentram pe controlul costurilor”, a mai afirmat Ghiman.

Printre masurile luate in acest an de Romtelecom pentru reducerea costurilor se numara diminuarea cheltuielilor salariale cu 19%, a costurilor echipamentelor cu 27% si a numarului de angajati cu 2,6% la 10.206 de persoane de la 10.478 de salariati in septembrie 2008, in companie fiind implementat un plan care cuprinde 13 masuri anticriza.

De altfel, la inceputul acestei luni, odata cu publicarea rezultatelor financiare ale Romtelecom, Yorgos Ioannidis, directorul general al companiei declara ca operatorul “reduce cat mai mult posibil costurile, pentru a mentine cat de stabile posibil veniturile si pentru a oferi clientilor cele mai potrivite propuneri pentru aceasta perioada”.

In primele noua luni ale acestui an, Romtelecom a avut venituri de 609,4 milioane de euro, mai mici cu 7,2% fata de cele 656,4 milioane euro din septembrie 2008 insa profitul operational al companiei pe primele noua luni a fost de 20,3 milioane de euro fata de pierderile de 14,4 milioane de euro din aceeasi perioada a anului trecut.

Romtelecom ridica miza pe segmentul de Internet mobil

Romtelecom ridica miza pe segmentul de Internet mobil