Potrivit site-ului de tehnologie All Things Digital, au avut loc deja discutii preliminare intre Google, care detine YouTube, si importante televiziuni din Statele Unite.

Mutarea ar putea taxa utilizatorii cu aproximativ 1,99 dolari pentru a vizualiza episoade din show-urile de televiziune favorite, fara reclame, la o zi dupa ce a fost difuzat la televizor. Aceasta va pune Google in competitie directa cu Apple, care ofera un serviciu similar prin magazinul iTunes.

Totusi, refuzul consumatorilor de a plati pentru show-urile difuzate in locul celor care pot fi descarcate, ar putea fi un obstacol in acest demers.

"Televiziunile si studiourile, care controleaza pretul, vor vinde programele de televiziune pe YouTube la un tarif asemanator cu cel al descarcarii unui film", considera Peter Kafka, editor All Things Digital. "Daca le vor oferi la un pret diferit, televiziunile vor fi fortate sa renegocieze contractele existente cu Apple si Amazon", a conchis jurnalistul.

Expertii din industrie au avertizat ca difuzarile ar putea depasi o perioada destul de lunga pentru a convinge consumatorii sa plateasca pentru serviciile de difuzare.