"Cu exceptia consolelor de jocuri video, pentru Microsoft este <un joc pierdut> in segmentul consumer", a declarat Anderson. "Putem considera Microsoft un pierzator al bataliei care se da in segmentul telefoanelor mobile", a adaugat analistul, citat de BusinessInsider.

Privitor la performanta Microsoft, Anderson e de parere ca producatorul de software ar putea face demersuri, dupa ce vanzarile de iPhone si de telefoane mobile ce folosesc Android au explodat. Smartphone-urile au devenit o retea inovatoare de dezvoltare a soft-urilor si a aplicatiilor, mai importanta decat cea a computerelor personale. Daca Microsoft va pierde in segmentul smartphone, va fi destul de dificil deoarece aceste aplicatii vor deveni foarte importante si cautate, a adaugat Anderson.

Multi analisti au declarat ca Microsoft ar putea achizitiona producatorul BlackBerry-ului, Research in Motion, pentru a recupera teren in spatiul telefoanelor mobile.

"Telefoanele sunt instrumente de tip consumer, iar Microsoft nu are un astfel de ADN, fiind doar o problema de cultura a companiei", a explicat analistul. Acesta a mai declarat ca ar fi bine ca Microsoft sa renunte la spatiul consumer si sa se axeze doar pe cel enterprise.

Spre deosebire de alti analisti, Anderson nu vede tehnologia "cloud" ca o forta unificatoare care ar putea face sa creasca similar atat segmentul consumer, cat si cel enterprise. "Lumea IT este impartita in doua continente - consumer si enterprise", a adaugat analistul.

Sectorul consumer este dominat de Apple, Google si majoritatea producatorilor asiatici de hardware. Segmentul enterprise, reprezentat de companii mari si agentii guvernamentale, apartine companiilor IBM, Dell, Cisco si Microsoft, in timp ce H-P se afla undeva intre cele doua lumi.

Mark Anderson este editor la Strategic News Service, o publicatie foarte apreciata in randul executivilor IT si a investitorilor din industrie. La fiecare sfarsit de an este organizata o conferinta la New York unde Mark Anderson ofera previziuni despre industrie pentru anul ce urmeaza.