“Teoretic, anul 2010 ar trebui sa fie mai usor pentru ca am invatat ce este criza si cum sa ne adaptam la ea, astfel incat sa supravietuim si chiar sa facem profit. Practic insa, este o nevoie foarte mare de proiecte importante in industrie, si daca ele nu se vor lansa va fi mult mai greu decat pana acum”, a declarat, pentru Wall-Street, Liviu Dragan (foto), directorul general al TotalSoft.

Dupa cum in 2009 criza si-a pus amprenta asupra companiilor din industria de profil, micsorand substantial numarul de proiecte, exista posibilitatea ca in acest an sa se repete acest lucru, afirma Dragan.

“2009 a fost, probabil, cel mai greu din ultimii 7-8 ani. Cu toate acestea, am depasit cifra de afaceri din 2008. A trebuit sa marim productivitatea si agresivitatea in vanzari, insa am reusit sa realizam o crestere agregata in jur de 10-12% in euro. Este un lucru semnificativ daca tinem cont ca multe companii din domeniul nostru de activitate, si nu ma refer aici la companii mici, au inregistrat scaderi de pana la 40-50% ale cifrei de afaceri”, a afirmat directorul producatorului de software de business.

Unul din factorii care au influentat in mod evident cresterea cifrei de afaceri a fost portofoliul mare de clienti care lucreaza cu platforme software de la TotalSoft si care a continuat sa-si dezvolte aceste platforme cu produse, servicii sau module noi pe care le ofera compania.

Faptul ca TotalSoft promoveaza pe piata o suita de produse proprii constituie un avantaj pentru companie, deoarece ii permite o politica de preturi mai flexibila.

Produsele companiei acopera o gama larga de domenii de activitate si se adreseaza companiilor medii si mari. Strategia TotalSoft nu este orientata catre companii mici, neavand produse care sa se adreseze acestui segment.

“TotalSoft are un portofoliu vast de produse cu care acopera intr-o proportie destul de mare sectoarele economice din Romania. De aceea si numarul clientilor este de peste 1.500 de companii, dintre care cateva sute sunt clienti activi”, a spus reprezentantul companiei.

Anul 2009 a fost mai sarac in clienti noi comparativ cu anii precedenti insa, cu toate acestea s-au semnat proiecte importante, in special in afara Romaniei, cu Credins Leasing Albania, Deutsche Leasing Bulgaria sau Golden Deal Editions.

“In momentul de fata suntem in faza de semnare a patru contracte noi, contracte care inseamna practic un inceput de 2010 promitator”, adauga Liviu Dragan.

Strategia TotalSoft pentru anul 2010 targeteaza in continuare companiile medii si mari si vizeaza extinderea la nivel regional prin deschiderea unor filiale. Cresterea organica devine obositoare, solutia este extinderea regionala

Concret, pasii extinderii regionale vor fi: Bulgaria, Serbia si Grecia in prima jumatate a lui 2010, Ungaria, Ucraina si Polonia in a doua jumatate a anului.

“Am angajat deja un cetatean american cu experienta in coordonarea unor business-uri similare pe pietele din regiune. Ca obiectiv, in cinci ani ne asteptam ca volumul vanzarilor Charisma (produsul Charisma Collection, destinat gestionarii colectarii debitelor de la clienti si suita Charisma Cost Control, destinata controlului bugetelor de cheltuieli) in afara tarii sa fie egal cu cel din piata locala.

In 2009, concomitent cu provocarile aparute ca urmare a crizei economice si a reticentei companiilor privind investitiile in IT, TotalSoft a adoptat o strategie de vanzari mult mai agresiva decat de obicei – a marit echipa de vanzari si a inceput o campanie de promovare atat in Romania, cat si in strainatate.

Citeste un interviu in care Liviu Dragan, directorul general al TotalSoft, spune ca revenirea in domeniul IT se va produce abia dupa ce companiile vor inregistra cresteri dintr-un business realizat in an de criza.

Dragan, TotalSoft: Cresterea organica devine obositoare, solutia este extinderea regionala

Dragan, TotalSoft: Cresterea organica devine obositoare, solutia...