Pe de alta parte, suma medie cheltuita de romani pentru a cumpara online nu s-a modificat dupa cum a declarat pentru Wall-Street Marin Mitroi (foto), directorul general al RomCard.

In 2009 piata tranzactiilor online cu cardul a crescut semnificativ la 92,8 milioane de euro fata de 53 de milioane de euro in 2008, printre domeniile in care volumul tranzactiilor a avut o evolutie importanta numarandu-se turismul si transporturile, telecomul, serviciile si retailul online.

Pentru acest an, Romcard estimeaza o creste cu 30-40% pietei de tranzactii online cu cardul la finalul anului aceasta putand ajunge la 120-130 milioane de euro.

Astfel, numarul de tranzactii privind plata facturilor online Orange, Vodafone Zapp, Romtelecom pentru reincarcare de cartele telefonice ori pentru achizitii in domeniu a crescut cu 85% fata de 2008.

Achizitiile online de bilete de avion si rezervarile pentru hoteluri, restaurante ori pentru inchirierea de masini au crescut cu 150% fata de 2008, retailul online (produse IT, bilete spectacole si meciuri, cadouri) cu 80%, iar serviciile (gazduire web, asigurari, plati impozite si taxe, anunturi publicitare) au inregistrat cu 90% mai multe tranzactii in 2009 comparativ cu anul precedent.

De altfel, la sfarsitul lui septembrie, cele mai multe tranzactii online cu cardul erau in telecom (45%), turism (38%), serviciile (10%) si retailul online (7%).

Pentru luna ianuarie, Romcard estimeaza o crestere cu 5% fata de cele 6,7 milioane de euro tranzactionate in decembrie anul trecut.

Din totalul celor 1,24 milioane de tranzactii de anul trecut, in jur de 800.000 de tranzactii au fost pentru produse platite in lei, insa acestea au insemnat doar 25,2 milioane de euro, dintre cele 92,8 milioane de euro rulate in 2009.