Furnizorii de servicii externalizate din intreaga lume preconizeaza ca cererea pentru acest tip de servicii va creste in ritm rapid. In consecinta, companiile de outsourcing angajeaza personal si investesc in noi servicii cu potential de dezvoltare, potrivit PwC.

Studiul, care a cuprins 514 furnizori de servicii externalizate din 50 de tari, a relevat faptul ca industria se transforma ca urmare a aparitiei unor noi furnizori si a eforturilor companiilor de outsourcing de a se extinde pe noi piete.

Companiile de outsourcing din America de Nord si India, care au dominat vreme indelungata aceasta industrie, sunt in prezent concurate tot mai intens de jucatori din America Latina, Europa de Est si Asia, in zone de activitate precum centrele de contact, externalizarea proceselor de afaceri (business process outsourcing - BPO) si externalizarea serviciilor IT.

Potrivit studiului, o mare parte a furnizorilor de servicii externalizate se asteapta sa obtina noi contracte pentru dezvoltarea de sisteme informatice si prestarea de alte servicii IT in urmatoarele 18 pana la 36 de luni.

In plus, studiul arata ca numarul furnizorilor care intentioneaza sa ofere servicii financiare si de contabilitate, de resurse umane, precum si servicii de inovare (ex. cercetare-dezvoltare) s-a dublat fata de anul precedent. Per total, 62% dintre furnizori au declarat ca intentioneaza sa-si extinda oferta de servicii.

“Succesul Indiei drept “back office mondial” a inspirat si alte tari in curs de dezvoltare cu forta de munca bine educata, dar cu o rata a ocuparii fortei de munca scazuta, sa incerce sa copieze modelul indian”, a declarat Charles Aird, Managing Director in cadrul PwC.

Desi India ramane liderul pietei de outsourcing, alte economii emergente cauta sa se extinda in acest sector. Printre acestea se remarca eforturile gurvernului chinez, care a desemnat 20 de orase drept centre de servicii externalizate intr-un efort de a atrage investitiile straine, in vreme ce guvernul filipinez a declarat outsourcingul o industrie prioritara.

Cu toate acestea, numai 16% dintre furnizorii de servicii de outsourcing indieni privesc competitia din alte economii emergente drept o amenintare.

”Incetinirea cresterii economice in tarile dezvoltate, fapt ce genereaza presiuni asupra companiilor in a identifica arii de reducere a costurilor, precum si costul salarial relativ scazut din Romania pot genera noi oportunitati pentru furnizorii locali de servicii externalizate” a declarat Dan Iancu (foto), partener, Servicii de Consultanta in cadrul PricewaterhouseCoopers Romania. ”Nu trebuie sa ignoram faptul ca exista o competitie globala pentru atragerea de investitii, si, in acest sens, guvernele si autoritatile locale acorda stimulente, fiscale sau de alta natura, furnizorilor de servicii externalizate. Astfel, Romania va trebui sa ofere facilitati, cel putin la un nivel similar cu alte tari din Europa Centrala si de Est, pentru a-si creste cota de piata in aceasta industrie,” a adaugat Dan Iancu.

Studiul a aratat ca recesiunea economica din 2009 a subliniat inca o data importanta reducerii costurilor si imbunatatirii eficientei drept principalele motive strategice pentru outsourcing, urmate de accesul la personal calificat.

Aparitia serviciilor juridice in regim de outsourcing


Cresterea serviciilor juridice externalizate a fost puternica si se asteapta sa-si mentina actualul ritm de dezvoltare, indeosebi in India, a aratat studiul. Externalizarea serviciilor juridice creste intr-un ritm de 40% pe an in India, acolo unde sunt inregistrati aproximativ 110 de furnizori de astfel de servicii. Filipine si Sri Lanka asigura 20% din piata serviciilor de consultanta juridica externalizata.

Beneficiile economice ale externalizarii serviciilor juridice sunt incontestabile, potrivit PwC. Acestea asigura cele mai mari marje de profit pentru furnizorii de servicii, precum si cele mai mari economii de costuri pentru companii.

De asemenea, aparitia serviciilor juridice in regim de outsourcing si impactul acestora asupra conditiilor economice au schimbat perceptia asupra sectorului serviciilor juridice, considerate in trecut prea „confidentiale” pentru a fi externalizate.