Autoritatea atrage, totodata, atentia despre riscurile implicate de participarea societatilor de telefonie la Biroul de Credit, "deoarece astfel s-ar ajunge ca aceste companii de telefonie sa aiba acces la informatii detinute de bancile care isi raporteaza clientii la acelasi Birou de Credite, ceea ce implica o incalcare a confidentialitatii relatiei dintre banca si clientul acesteia, in conditiile in care informatiile bancare sunt supuse secretului bancar".
"In cazul admiterii societatilor de telefonie si a celor de utilitati la sistemul Biroului de Credit s-ar ajunge la raportarea excesiva a datelor personale legate de situatia financiara si comportamentul la plata al persoanelor fizice, de natura a aduce atingere chiar asigurarii dreptului la nivel de trai decent in Romania, a mai apreciat Autoritatea de supraveghere, care a adaugat ca societatile de telefonie dispun deja de sistemul specific Preventel, prin care pot verifica clientii cu datorii rezultate din achitarea cu intarziere/neachitarea facturilor emise.
Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal reafirma ca la sistemele de tipul birourilor de credite pot participa numai institutiile financiare si de credit, societatile de leasing si cele de asigurari pentru produsele de tip credit, iar perioada de stocare a datelor referitoare la intarzierile la plata (date negative) este de 4 ani de la data achitarii ultimei rate restante sau de la data ultimei actualizari transmise, in cazul neachitarii restantelor pana la data respectiva.
De asemenea, aceasta reafirma ca este obligatorie instiintarea prealabila a persoanei fizice, in scris, telefonic, prin SMS sau e-mail, cu cel putin 15 zile inainte de data transmiterii datelor catre biroul de credit.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: