Achizitia Air Bites este cea de-a doua tranzactie importanta, care a ajuns publica dupa ce in iulie anul trecut operatorul controlat de Zoltan Teszari a cumparat pentru aproximativ cinci milioane de euro 30.000 de clienti de la New Com Telecomunicatii, unul dintre principalii furnizori alternativi de telecomunicatii.

Stirea a aparut initial pe www.audculori.com, blogul unui fost angajat al Romscot Consult, compania de mentenanta a retelelor Air Bites, iar ulterior pe subiectiv.ro, blog detinut de jurnalistul Alex Mihaileanu.

Contactat de Wall-Street, Valentin Popoviciu, directorul de dezvoltare al RCS&RDS, nu a dorit sa comenteze aceasta tranzactie.

Abonatii Air Bites vor beneficia de toate cele cinci servicii oferite de RCS&RDS: televiziune prin cablu, telefonie fixa si mobila, internet si internet mobil.

"Air Bites va instiinteaza ca toate drepturile si obligatiile contractuale sunt transferate catre societatea RCS & RDS. Astfel, abonamentul lunar va putea fi achitat catre RCS & RDS la oricare dintre centrele Air Bites sau oricare dintre punctele de prezenta RCS & RDS. Totodata, va invitam ca pana la data de 28.02.2010 sa optati pentru unul dintre pachetele Digi sau pentru serviciile Digi separate”, se precizeaza pe site-ul Air Bites, compania care avea clienti in Bucuresti, Iasi, Bacau si alte cateva orase mai mici din zona de est a Romaniei.

Compania este controlata de grupul elvetian Swisscom Central& Eastern Europe, care detine 99,9994% dintre actiuni, si Air Bites Slovakia, cu 0,0006 din actiunile operatorului, conform datelor de la Registrul Comertului. Swisscom ofera servicii de telecomunicatii in special in Elvetia si Italia.

Tranzactia a fost incheiata pe 6 ianuarie, iar speculatii privind o achizitie a RCS&RDS ori Vodafone exita de aproximativ un an, dupa cum a declarat pentru Wall-Street Radu Petre, un fost angajat al Romscot.

De altfel, si Dinu Malacopol, directorul general al Digital Cable Systems (DCS), unul dintre cei mai importanti jucatori alternativi de telecom, spune ca Air Bites era la vanzare de un an si jumatate si nu avea niciun cumparator, ceea ce a dus la o scadere a valorii companiei.

Potrivit blogului fostului angajat al Romscot Consult, Air Bites avea in jur de 45.000 de abonati, tranzactia fiind de 120 de euro per client. Tanarul a declarat ca aceasta suma era cea vehiculata in companie.

Astfel, RCS&RDS ar fi platit pentru preluarea abonatilor operatorului in jur de 5,4 milioane de euro, o suma considerata foarte mare de specialistii consultati de Wall-Street.

“Este o suma exagerata. Nu cred ca cifra de 120 de euro poate fi generalizata la toate tipurile de clienti pe care le avea Air Bites pentru ca aveau servicii de cablu analogic, internet si telefonie. Cred ca este vorba de o tranzactie structurata in care o parte din bani s-au oferit acum si restul peste un an. Un pret veridic cred ca ar fi undeva la 100 de euro cu TVA per abonat”, a comentat Dinu Malacopol.

Totodata, inca din vara, de la vanzarea a 30.000 de clienti catre RCS&RDS, Mircea Lucacel, directorul general al New Com Telecomunicatii, declara pentru Wall-Street ca preturile per abonat “sunt intre 30 si 120 euro, dar nu se vor gasi cumparatori peste 80 euro decat foarte greu si retelele trebuie sa fie bune si autorizate”.

De altfel, suma de 5,4 milioane de euro poate parea una foarte mare in contextul in care in 2008, Air Bites a avut pierderi de 8,4 milioane de euro la afaceri de 2,9 milioane de euro potrivit Ministerului de Finante. Compania avea in 2008 aproximativ 80 de angajati.

Desi in 2008 avea pierderi de 22,9 milioane de euro si datorii de 613,3 milioane de euro, la afaceri de 386,7 milioane de euro, achizitia RCS&RDS arata agresivitatea operatorului in lupta stransa pe care o duce cu UPC, dar mai ales cu Romtelecom.

Cu toate ca RCS&RDS a practicat unele dintre cele mai avantajoase preturi de pe piata sunt si clienti ai Air Bites care nu sunt multumiti de tranzactie, in timp ce altii sunt indiferenti.

“Cel putin in Iasi, retelele de cartier au fost cumparate si impartite in doua: RDS si AirBites. Acum cu aceasta preluare o sa ramana doar RDS. E nasol ca dispare concurenta. UPC-ul e doar in anumite zone... “, comenteaza utilizatorul Vestale pe forumul Softpedia.

“Eu nu imi fac griji cu privire la cresterea tarifelor la RDS datorita scaderii concurentei. Ca sa se intample asta ar trebui sa se schimbe acceptiunea patronului asupra bussinesului. Si la ce tarife au la netul mobil nu pare sa se schimbe curand. De ce sa vinzi putin si scump cand poti sa vinzi mult si ieftin? Ca sunt si unele companii mai oportuniste care au alte acceptiuni asupra pietei asta nu ne intereseaza pe noi. Eu unul m-am saturat de operatori oportunisti. Asa am ajuns client RDS. Daca din anumite motive chiar ar creste tarifele probabil vor fi modificari usoare in plus, 1-2 lei, nimic sesizabil pentru buzunarul meu”, afirma Kineceler pe acelasi site.

Mircea Lucacel, New Com Telecomunicatii: Nu mai vindem decat intreaga companie

Mircea Lucacel, New Com Telecomunicatii: Nu mai vindem decat...