"Va fi primul trimestru de crestere din ultimul an si ar putea insemna sfarsitul recesiunii globale din industrie", a declarat Neil Mawston, din partea Strategy Analytics. Analistii se asteapta ca piata de telefoane mobile sa creasca in medie cu 9,3% in 2010, potrivit Washington Post.

Cel mai mare producator de telefoane, Nokia, a preconizat in urma cu o luna ca volumul pietei va creste cu 10% in 2010.

"Cererea continua sa creasca in trimestrul al patrulea, dar ramane o piata extrem de dificila cu o diferenta foarte mare intre castigatori si pierzatori", a declarat Geoff Blaber, din partea CCS Insight.

HTC, al patrulea producator de telefoane inteligente, a raportat rezultate sub asteptari pentru trimestrul al patrulea, provocate de cresterea competitiei si scaderea rapida a preturilor pentru aceste instrumente. "Presiunea pe pretul mediu de vanzare va avea o mare importanta in 2010 datorita cresterii competitiei in piata de smartphone-uri", a declarat Tero Kuittinen, analist MKM Partners.

Nokia ar putea raporta o scadere de 27% a veniturilor in trimestrul al patrulea, afectata de cererea scazuta provocata de recesiune. De asemenea, Sony Ericsson ar putea raporta un alt trimestru de pierderi, dupa ca compania se lupta sa refaca portofoliul de telefoane.

Motorola, care in ultimii ani a avut o evolutie asemanatoare cu cea a Sony Ericsson, ar putea raporta cresteri in trimestrul al patrulea de aproximativ 0,07 dolari per actiune, fiind cel mai mare nivel de la lansarea modelului Razr.

Analistii se asteapta ca Apple, cel mai mare generator de venituri din industrie, sa fi vandut noua milioane de iPhone-uri in trimestrul anterior. "Extinderea canalului de vanzare al iPhone-ului a accelerat veniturile, insa in 2010 Apple are nevoie de o noua strategie pentru a mentine momentul", a declarat analistul Blaber.

Producatorii sud-coreeni de telefoane mobile Samsung si LG ar putea raporta vanzari mai mari fata de anul trecut, insa competitia in crestere in piata smartphone-urilor si rata de schimb valutar vor musca din profiturile acesttor companii. Samsung ar putea obtine o marja de profit de 7%, in scadere de la 10%, cat era in trimestrul al treilea.

LG ar putea sa posteze marje de profit in scadere cu 2% in trimestrul al patrulea, fata de 8,8% cat era in al treilea trimestru, datorita costurilor de marketing, aranjarea stocurilor si investitiile pentru dezvoltarea segmentului de smartphone-uri.