Cresterea concurentei pe piata comunicatiilor electronice din Romania ar putea determina schimbarea modalitatilor de tarifare, cu implicatii asupra pretului la consumatorul final.

Acest lucru, la nivel european, s-a realizat deja prin trecerea de la tarifarea pe minut la tarifarea pe secunda. "Furnizorii serviciilor de telefonie destinate publicului si-au schimbat modalitatea de tarifare, nu in urma impunerii unor obligatii de catre autoritatile nationale de reglementare, ci in urma unor decizii comerciale, datorate, de regula, schimbarii conditiilor concurentiale de pe piata", se arata intr-o analiza a Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC).

Initierea si conectarea apelurilor telefonice presupun anumite cheltuieli pentru operatori, separat de cheltuielile legate de mentinerea circuitului deschis pe durata convorbirii. Potrivit ANRC, in cazul apelurilor care nu se finalizeaza se inregistreaza costuri semnificative suportate de operatori, deoarece aceste operatiuni tehnice nu sunt tarifate.

Utilizatorii beneficiaza, astfel, de serviciile de realizare a conexiunii, fara a plati in mod transparent si explicit un tarif, desi aceste operatiuni sunt absolut indispensabile in vederea realizarii de apeluri.

Toti furnizorii de servicii de telefonie inregistreaza aceste costuri, intr-o masura mai mare sau mai mica, in functie de caracteristicile si comportamentul utilizatorilor din tara, zona sau segmentul de piata in care acestia se situeaza.