Profitul anuntat de companie a depasit estimarile analistilor, in timp ce veniturile au fost asemanatoare cu cele preconizate.

In ultimele trei luni din 2009, Google a obtinut un profit de 1,97 miliarde dolari, in crestere fata de 382,4 milioane dolari, cat a inregistrat in aceeasi perioada din 2008. Veniturile din trimestrul al patrulea au crescut cu 17%, la 6,67 miliarde dolari.

Veniturile companiei au avut un avans mai temperat in primele noua luni din 2009, insa cresterea trimestriala nu a scazut niciodata sub pragul de 10%.

"Daca vorbim de recuperarea economiei globale, aceasta este inca la inceput, insa sfarsitul anului a fost o perioada benefica", a declarat Eric Schmidt, directorul executiv al Google.

De obicei, trimestrul al patrulea este cea mai prospera perioada pentru Google, deoarece publicitarii tind sa cheltuiasca mai multi bani in timpul sezonului de sarbatori, cand utilizatorii folosesc internetul pentru a cauta articolele de care sunt interesati.

Rezultatele companiei indica faptul ca intreaga piata de publicitate online si-a revenit dupa declinul din 2009, insa Google nu poate fi considerat un model pentru intreaga piata din cauza pozitiei sale dominante in piata cautarilor online.

Pentru intreg anul, Google a obtinut un profit de 6,52 miliarde dolari si venituri de 23,65 miliarde dolari comparativ cu 2008, cand a avut un profit de 4,23 miliarde dolari si venituri de 21,8 miliarde dolari.