Desi anul trecut compania a inregistrat o scadere in privinta cifrei de afaceri, cresterea cu 14% a profitului operational fata de 2008 il multumeste pe Laurentiu Stan, directorul general al EuroWeb, unul dintre principalii furnizori de servicii telecom pe segmentul de business. Pentru 2010, managerul isi doreste ca indicatorii financiari sa ramana la nivelul anului trecut, in contextul in care, pentru clienti, pretul cat mai mic pentru serviciile asigurate a devenit esential.
Dupa ce in primul semestru din 2009 EuroWeb a ajuns la afaceri de 22,3 milioane de lei, in crestere cu 4,5% fata de aceeasi perioada din 2008, partea a doua a anului a dus la o erodare a businessului comparativ cu 2008.

Astfel, daca la inceputul lui 2009 managementul EuroWeb spera ca cifra de afaceri sa fie mai mare cu 10% decat in anul anterior, in final afacerile companiei au fost de 42 de milioane de lei (9,9 mil. euro), in scadere cu 5% fata de cele 44,5 milioane de lei din 2008 (12 mil. euro). In privinta valorii in euro, diminuarea a fost de 21%.

“Prima parte a anului a fost nesperat de buna pentru ca am depasit rezultatele asteptate pentru perioada respectiva, dupa care a fost un recul care s-a datorat unui demers pe care noi l-am considerat oportun in criza. Si anume am indepartat riscul care inseamna pentru un operator o pondere mare de clienti de wholesale. Au mai fost si alti operatori alternativi care s-au indepartat de aceasta zona pentru ca acesti clienti nu solicita solutii, ci in permanenta pret”, a declarat, pentru Wall-Street, Laurentiu Stan (foto).

El adauga ca rezultatele companiei pot fi considerate o performanta in contextul in care in primul an de criza multi operatori nu au inregistrat o crestere a profitului operational.

In anul precedent, EuroWeb a avut un profit operational (EBITDA) de 10,7 milioane de lei (2,5 mil. euro), mai mare cu 14% fata de cele 9,4 milioane de lei (2,5 mil. euro) inregistrate in 2008.

Managerul EuroWeb afirma ca printre avantajele companiei anul trecut s-au numarat lipsa de datorii, intrucat firma nu are credite pe piata interna, si masurile impotriva crizei luate de la sfarsitul lui 2008.

“Am reusit sa ne pastram clientii, dar venitul mai scazut comparativ cu 2008 s-a datorat faptului ca oamenii au pus foarte mare presiune pe pret si a fost un compromis pe care a trebuit sa-l acceptam pentru a continua relatia. A fost un an multumitor daca luam in calcul criza pentru ca sunt putine firme in telecom care sa fi inregistrat profit brut mai mare decat in 2008, anul care pentru multi a fost varful”, a spus managerul EuroWeb, adaugand ca nu crede intr-o revenire a economiei si implicit a pietei de telecom in 2010.

In acest context, Stan spera ca in 2010 compania sa isi pastreze indicatorii financiari din 2009 in contextul in care conducerea firmei a luat deja masuri pentru a reduce cheltuielile si a eficientiza productivitatea.

La fel ca si in 2009, in acest an, cele mai importante lucruri pentru clienti vor fi mentinerea costurilor, ceea ce ii face pe foarte multi sa fie reticenti la investitii in comunicatii.

“Sunt lucruri care se vad: reticenta clientilor de a-si asuma costuri pe valoare adaugata. De exemplu, proiectele care nu au o concretizare imediata sunt amanate. Exista o mai mica loialitate a clientului pentru alte beneficii, in afara de pret. Sensibilitatea la pret s-a acutizat, ceea ce arata ca pentru majoritatea decidentilor factorul de cost este cel mai important. Iar ei isi asuma si riscul in favoarea obtinerii unui pret mai mic, deci criza este cea care face jocurile, si nu strategiile sau planurile de dezvoltare”, mai spune Stan.

In 2009, compania a terminat cu 87 de angajati fata de 2008, cand, potrivit Ministerului de Finante, EuroWeb avea in jur de 100 de persoane.

Printre cei mai importanti clienti ai EuroWeb se numara companii private precum Rompetrol, ZTE, Carpatair, Mercedes Benz, HP, IBM, Romstal Leasing, Cetelem, Gorenje Romania si clienti din sectorul public ca Ministerul Tineretului si Sporturilor, Universitatea de Medicina si Farmacie “Carol Davila”.

EuroWeb avea la finalul lui 2009 in jur de 830 de clienti pentru serviciile de voce si date, 300 de clienti doar pentru telefonie si 400-500 de clienti pentru serviciile de voce, dar pe segmentul prepay.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri