Potrivit unei raport realizat de o companie care detine un site online de vanzare a electronicelor, interesul consumatorilor pentru noul produs Apple a inceput sa scada.

Compania americana Retrevo a demarat un sondaj inainte si dupa lansarea iPad-ului, iar cu toate ca numarul respondentilor care au auzit de iPad a crescut dupa anunt, numarul respondentilor care au declarat ca nu sunt interesati a crescut de la 26% la 52%. De asemenea, numarul respondentilor care au declarat ca nu au nevoie de un iPad a crescut de la 49% inainte de lansare la 61% dupa lansarea acestuia.

Specialistii in industrie considera ca tableta Apple nu a reusit sa isi pastreze entuziasmul dinaintea lansarii din cauza lipsei unor functii ca suportul Flash, GPS, camera incorporata, conexiune UBS si baterie inlocuibila.

Totodata, acestia considera ca iPad-ul simbolizeaza o noua clasa de electronice care permite utilizatorului sa navigheze pe internet, sa asculte muzica, sa citeasca si sa se joace, insa terminalul nu raspunde tuturor cerintelor consumatorilor. Desi pretul tabletei este mai mic decat multi se asteptau inainte de lansare, consumatori cred in continuare ca acesta nu este unul corect, data fiind lipsa functiilor enuntate anterior.

Realizand faptul ca interesul consumatorilor fata de tableta a scazut, mai multe voci din industrie speculeaza ca Apple ar putea reduce pretul iPad-ului. Potrivit analistului Bill Shope din partea Credit Suisse, Apple ar putea lua in considerare reducerea pretului pentru iPad daca nu va atinge tintele propuse.

Mutarea nu va fi deloc surprinzatoare, avand in vedere ca in trecut Apple a facut reduceri de preturi la mai multe produse din portofoliul sau. De exemplu, Apple a redus pretul pentru prima generatie de iPhone la doar cateva luni de la lansare, iar rezultatul s-a vazut in vanzarile puternice ale smartphone-ului.

iPad, noua minune IT: Vezi ce cred managerii romani din IT si online

iPad, noua minune IT: Vezi ce cred managerii romani din IT si online