“Chiar daca prognozele tuturor analistilor prevad un an 2010 si mai greu decat 2009, noi consideram ca piata de comert online va creste cu cel putin 30%, mai ales datorita naturii business-ului, care implica costuri mici si volume mari”, a declarat pentru Wall-Street Mihai Patrascu (foto), directorul executiv al evoMAG.

Retailer-ul a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 7 milioane euro, peste asteptari. Comparativ, eMag, cel mai mare jucator din piata de comert online, a obtinut afaceri de peste 70 milioane euro in 2008.

Motivul pentru care evoMAG se afla in spatele Cel.ro conform cifrei de afaceri obtinute, la o diferenta de circa 2,5 milioane euro, este strans legat de bugetul investit in publicitate de catre companie. Potrivit lui Patrascu, investitiile in publicitate s-au dublat de la an la an. Directorul executiv nu a precizat insa care sunt sumele exacte care au fost alocate acestui segment.

Compania s-a axat anul trecut pe cresterea cotei de piata, care s-a situat intre 5 si 7%. “Principalele obiective au fost marirea cotei de piata si eficientizarea business-ului. In 2010 vom ramane pe aceeasi linie”, a spus Mihai Patrascu.

In 2010, volumele cele mai mari vor fi facute, ca si in anii precedenti, de catre echipamentele portabile (netbookuri, notebook-uri, smartphone-uri). Tendintele in piata sunt, totusi, legate de producerea si vanzarea echipamentelor practice. Daca in anii trecuti echipamentele portabile cel mai bine vandute erau cele cu puterea de calcul si capacitatea de stocare mai mare, acum incepe sa conteze din ce in ce mai mult design-ul, mobilitatea, autonomia, arata oficialul companiei.

“Schimbari majore nu vor avea loc in acest an pe piata de comert electronic. Cele mai multe transformari au avut loc in 2009, ca urmare a crizei, prin cernerea pietei si supravietuirea competitorilor eficienti”, a explicat directorul evoMAG.ro.

In plus, cuvantul cheie in 2010, dupa cum spune el, va fi prudenta: “Criza a afectat comertul electronic la fel cum a afectat oricare sector de business. A scos jucatori din piata, a micsorat volumele de vanzari, dar a obligat competitorii sa fie mai eficienti si mai prudenti.”

Chiar daca anumite proiecte ale evoMAG au fost puse in asteptare, deoarece “in aceasta perioada este mai bine sa astepti”, compania are in plan, in acest an, sa investeasca in schimbarea sediului si intr-un potential showroom.

evoMAG.ro are in prezent peste 30 de angajati.