Tranzactia de 4 miliarde de dolari (2,9 miliarde de euro) este cea mai mare pe piata japoneza de media&entertainment din ultimii zece ani, dupa cum scria in urma cu o luna agentia de stiri Reuters.

Oficialii KDDI declarau atunci ca isi doresc sa cumpere o parte din Jupiter intrucat acest lucru ar permite companiei de telefonie mobila sa ofere servicii de voce pentru cat mai multi dintre cei 3,3 milioane de clienti ai furnizorului de cablu, fara a inchiria liniile de telefonie fixa ale principalului rival, firma Nippon Telegraph & Telephone Corp.

Totodata, KKDI incearca sa obtina venituri pe piata de cablu TV deoarece veniturile din zona de telefonie fixa si mobila stagneaza, piata fiind deja una saturata.

Achizitia Jupiter ar putea fi avantajoasa pentru KKDI si datorita faptului ca operatorul de telefonie detine Japan Cable Net, al doilea jucator pe segmentul de cablu TV in Japonia, iar astfel intre cele doua companii ar putea exista numeroase puncte comune.

Jupiter o companie lansata in 1995 printr-un joint venture cu Sumitomo Corp, este cel mai mare operator de cablu din Japonia si este totodata compania care a lansat pachetele "triple play" (cablu, internet si telefonie) pe piata nipona.

In 30 septembrie 2009, Liberty Global avea aproximativ 17 milioane de clienti in 14 tari, in principal in Europa, Japonia, Chile si Australia.

Pe piata locala, grupul american detine UPC Romania, al doilea operator de cablu TV cu in jur de 1,23 milioane de clienti pe acest segment. UPC mai ofera servicii de telefonie fixa si internet.