Pentru 2010 compania vizeaza afaceri100 milioane euro, adica o crestere cu 56% in comparatie cu anul trecut.

De asemenea, incepand cu luna ianuarie a acestui an, Iulian Stanciu, (foto sus), directorul general al Asesoft, firma de distributie care a cumparat 51% din magazinul online in primavara anului trecut, devine director general al eMag.

“Dupa 10 ani de distributie, am gasit o noua provocare. Comertul online este un domeniu foarte interesant si cu potential mare de crestere”, declara Stanciu.

In 2010, piata de retail IT&C, electronice si electrocasnice va inregistra, in opinia reprezentantilor eMag, o crestere usoara anul acesta, cu 10 procente, dupa corectia extrem de severa de anul trecut.

„Mediul online va cunoaste insa o ascensiune mai pregnanta, cu 40%, in principal datorita cresterii naturale provenite din rata mai mare de penetrare a Internetului si migrarii consumatorilor catre mediul online, precum si datorita maturizarii jucatorilor din piata care vor adauga valoare serviciilor oferite si vor contribui la sporirea increderii in achizitiile online”, anunta compania.

“Pentru eMag, ne asteptam la o crestere accelerata si profitabila a afacerii anul acesta, tintind o cifra de afaceri de 100 de milioane de euro. (..) Cifra pe care o vizam anul acesta este foarte accesibila, mai ales ca lunile ianuarie si februarie au avut un debut foarte bun”, declara Radu Apostolescu (foto jos), director de marketing eMag.

Planurile de investitii din 2010 includ deschiderea a cel putin 3 showroom-uri, in puncte cheie, cu acoperire geografica mare - un model care se estimeaza a fi la fel de eficient ca pana acum (in 2009 s-a tradus in vanzari de 25.000 euro/mp de showroom si in acumularea unui important capital de incredere local).

Un segment important unde eMag vizeaza crestere anul acesta este cel corporate.

Segmentul care a inregistrat cele mai mari vanzari este cel al laptopurilor si netbook-urilor, pe acest segment, compania pastrandu-si prima pozitie in Romania, atingand la sfarsitul anului o cota de piata de 20%, conform companiei de cercetare GFK Romania

“2009 a fost un an atipic, greu predictibil, incheiat de noi cu o usoara scadere raportandu-ne la anul anterior. In conditiile unei scaderi dramatice, cu 40 de procente, a pietei in care activam, de retail IT&C, electronice si electrocasnice, rezultatul nostru este unul bun per ansamblu, reusind sa crestem cota de piata si avand profit”, declara Radu Apostolescu, director de marketing eMAG.

Categoria cu cea mai mare crestere a fost cea a electronicelor, cu aproximativ 2.000 de televizoare LCD vandute pe luna la sfarsitul anului, dar si cu vanzari in crestere pe produsele conexe - media playere, sisteme home cinema.

O categorie in care eMAG si-a dublat cota de piata, a fost si cea a smartphone-urilor, iar alte produse cu evolutii notabile au fost cele din segmentul foto-video.

Conform GFK Romania, eMAG a atins la sfarsitul anului o cota de 10% pe aceste categorii.