Intr-un mediu economic care afecteaza segmentul reincarcarilor de cartele prepaid pentru telefonie, PayPoint Romania ramane constant: anul acesta, procesatorul de plati electronice vrea sa isi dezvolte si sa eficientizeze reteaua de comercianti si sa incheie parteneriate cu noi furnizori de servicii si utilitati.
Citeste cum a evoluat business-ul companiei in primul an de criza si ce urmeaza pentru aceasta in 2010 intr-un interviu acordat Wall-Street de catre Mugur Dogariu, seful PayPoint pe plan local.

Wall-Street: Cum s-a comportat PayPoint Romania in primul an de criza? Pe ce ati mizat si ce ati invatat din recesiune?


Mugur Dogariu: Ca orice alta companie, nici PayPoint nu a fost imuna crizei economice, fiind insa afectata doar la nivelul segmentului reincarcarilor de cartele prepaid pentru telefonie, nu si la nivelul serviciului de colectare plati facturi. Astfel, la tendinta descrescatoare a volumului de tranzactii de incarcare electronica au contribuit atat politica operatorilor de a oferi timpi mai mari de convorbire pentru acelasi pret sau pentru un pret redus, cat si reducerea sumelor alocate de consumatorii finali pentru acest segment de consum.

Pe de alta parte, business-ul de colectare plati facturi nu a fost afectat pana in prezent de criza, dezvoltandu-se puternic in decursul anului trecut, in ciuda mediului economic dificil.

Wall-Street: Care au fost factorii care au sustinut anul trecut business-ul de colectare plati facturi si, implicit, compania?

Mugur Dogariu: Chiar si in perioada de criza, oamenii sunt nevoiti sa achite cheltuielile aferente serviciilor de care beneficiaza, respectiv utilitati, Internet, telecom, TV etc. In acest context, prin dezvoltarea retelei la nivel national si cresterea numarului furnizorilor de servicii si utilitati, PayPoint a devenit optiunea de plata a facturilor preferata de tot mai multi consumatori. In plus, campaniile de promovare derulate de PayPoint Romania in decursul anului trecut si suportul oferit de catre furnizorii de servicii au asigurat popularitatea punctelor de plata PayPoint in randul consumatorilor si comerciantilor si, totodata, au dus la cresterea numarului tranzactiilor.

Dovada: in primul semestru al anului financiar 2009 – 2010, prin punctele de plata PayPoint s-au efectuat aproape 2 milioane de tranzactii de plati facturi, iar de la lansarea serviciului PayPoint in Romania au fost procesate peste trei milioane de tranzactii.

Wall-Street: Cum veti extinde reteaua de puncte de plata PayPoint?

Mugur Dogariu: Pana in prezent, dezvoltarea retelei a fost influentata si de parteneriatele semnate pentru colectarea de plati facturi (avem atat parteneri cu acoperire regionala, cat si nationala). In acest context, a fost firesc ca, in perioada de inceput, avantul cel mai puternic sa il cunoasca zonele urbane, cu precadere sud-estul tarii. Extinderea portofoliului de clienti prin semnarea de parteneriate cu o serie de companii importante din sectoare diferite a impus dezvoltarea retelei la nivelul intregii tari.

Prin urmare, concomitent cu dezvoltarea retelei in mediul urban, ne-am optimizat prezenta si in rural, unde alternativele de plata a facturilor sunt reduse iar potentialul este ridicat. Bineinteles, si in perioada urmatoare vom pune accent pe optimizarea acoperirii la nivel national si eficientizarea retelei de puncte de plata PayPoint.

Wall-Street: Cum planuiti sa cresteti numarul de retaileri si sa incheiati noi parteneriate pentru colectarea de plati?

Mugur Dogariu: La baza colaborarii dintre PayPoint si comercianti sta un proces riguros de selectie a acestora. In afara stabilitatii financiare, punem accent pe aspectul magazinelor, proximitatea acestora, programul extins de lucru, posibilitatea semnalizarii interne si externe a serviciului. Beneficiind de suportul unei harti digitale, selectam cele mai bune locatii, in zone cu potential. Este important ca terminalele PayPoint sa fie amplasate in magazine unde consumatorii isi pot achita facturile odata cu achizitionarea bunurilor de larg consum, indiferent daca este vorba despre supermarket-uri, minimarket-uri, magazine mixte cu program extins de lucru.

In vederea incheierii unui parteneriat cu un comerciant, initiativa poate veni atat din partea acestuia, cat si din partea echipei noastre de vanzari. Astfel, primim zilnic tot mai multe cereri de colaborare din partea comerciantilor, solicitari carora le raspundem in timp optim. Totodata, agentii nostri de vanzari urmaresc dezvoltarea retelei, prin alegerea celor mai potrivite locatii, asigurandu-se constant de buna desfasurare a colaborarii cu respectivii comercianti.

Wall-Street: Ce alte obiective are PayPoint pentru piata locala, in 2010?

Mugur Dogariu: In acest an, prioritatile noastre raman constante: dezvoltarea si eficientizarea retelei de comercianti si incheierea de parteneriate cu noi furnizori de servicii si utilitati. In Romania, reteaua de puncte de plata PayPoint include peste 2.000 de terminale amplasate in magazine ce comercializeaza bunuri de larg consum. Planurile noastre includ extinderea retelei la 2.900 de puncte de plata PayPoint la nivel national, pana la sfarsitul acestui an financiar (31 martie 2010). In ceea ce priveste parteneriatele cu furnizorii de servicii si utilitati, in momentul de fata, PayPoint are contracte incheiate cu 21 de clienti pentru colectare plati facturi, lista partenerilor ramanand deschisa.

Acoperirea principalelor domenii pentru plata facturilor (sectorul utilitatilor, sectorul de telecomunicatii si comunicatii prin cablu, sectorul financiar bancar) au permis companiei sa-si extinda serviciile de plata facturi in numeroase puncte de pe piata locala. Urmarim acoperirea totala a domeniilor enumerate anterior, cat si a segmentelor inca neexploatate.

Wall-Street: Ce urmeaza pentru piata in care operati? Criza va afecta in continuare acest segment?

Mugur Dogariu: Potentialul pietei romanesti pe acest segment s-a dovedit a fi urias si, ca urmare, numarul tranzactiilor a crescut, in ciuda mediului economic ostil. Insa, in ceea ce priveste reincarcarea electronica, intreaga piata este cu mult sub valorile din anii precedenti. Principalii operatori au inregistrat un declin semnificativ al cifrei de afaceri in 2009, scaderea veniturilor fiind pusa in primul rand pe seama mediului economic dificil, dar si a concurentei si a reglementarii tarifelor de catre ANCOM.

Prin urmare, si business-ul nostru de incarcare electronica a cartelelor preplatite pentru operatorii de telefonie mobila a fost si este afectat de criza economica. Conform estimarilor, in 2010 se va inregistra o stagnare a pietei telecom comparativ cu anul precedent, cel mai probabil o scadere in prima parte a anului si o revenire in semestrul doi, dupa cum apreciaza presedintele ANCOM, Catalin Marinescu. Iar business-ul nostru de incarcare electronica depinde de aceasta evolutie.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri