Un studiu comandat de Getjar, al doilea cel mai mare magazin de aplicatii, a anuntat ca descarcarile se vor spori de la sapte miliarde cat au fost in ultimul an la 50 de miliarde pana in 2012, ceea ce inseamna o crestere anuala de 92%.

Aceasta piata se dovedeste o mina de aur pentru dezvoltatori avand in vedere ca numarul magazinelor online au crescut de la patru in urma cu doi ani la 48 in prezent.

De asemenea, studiul mai releva ca pozitia de lider a Apple in acest segment ar putea fi schimbata. Telefoanele mobile obisnuite sunt mai putin puternice decat telefoanele inteligente (n.r. - smartphone) dar pot accepta aproape o treime din aplicatii.

In timp ce App Store este privit ca un jucator dominant, mai sunt multi jucatori importanti printre care BlackBerry, Microsoft, Google, Nokia si Samsung. De exemplu, Android Marketplace are mai mult de 30.000 de aplicatii create pentru smartphone-urile care folosesc sistemul de operare de la Google.

Studiul mai arata ca nu ar trebui create aplicatii doar pentru smartphone-uri, desi acestea reprezinta un fenomen destul de important, telefoanele obisnuite detin 90% din piata globala.

De asemenea, un alt impuls pentru explozia pietei de aplicatii este iPad de la Apple. Potrivit companiei de cercetare Flurry, activitatea de dezvoltare a aplicatiilor pentru iPhone a crescut cu 185% inainte de lansarea iPad, dupa ce Apple a anuntat ca aplicatiile sunt functionabile si pe noul terminal.