Compania de Internet Google vrea sa introduca serviciile web pentru televiziuni printr-un parteneriat cu Intel, Sony si Logitech, sustin surse apropiate situatiei citate de Bloomberg.

Proiectul, numit Google TV, foloseste cipurile Intel, in timp ce Logitech va dezvolta o tastatura care va functiona ca telecomanda, au declarat cele doua surse.

Google, care se va extinde dincolo de principala sa operatiune de cautari online, ar putea concura cu Yahoo, TiVo, Rovi si Microsoft in oferirea de Internet catre televizoare. Intel se bazeaza pe piata de electronice pentru consum pentru a spori vanzarile cipurilor Atom, deja existente in netbook-uri. Compania vrea sa introduca cipurile Atom in televizoare, playere Blu-ray si in decodoare TV (n.r. - set top box).

"Acesta este un semn ca Internetul se muta dincolo de PC-uri si telefoane mobile, unde Google deja a patruns", a declarat Kurt Scherf, analist al companiei Parks Associates.

Google a patruns in piata telefoniei mobile in 2008 cu sistemul sau de operare Android, care acum functioneaza in telefoanele unor producatori ca Motorola si HTC.

Sony, al treilea producator de televizoare dupa Samsung Electronics si LG Electronics, vrea sa introduca un model avansat de televizoare ca urmare a eforturilor sale de consolidare a diviziei de televizoare. Recent, producatorul japonez a anuntat ca vrea sa revina pe profit cu operatiunile sale TV in urmatoarele 12 luni.

Pentru a obtine acordurile cu producatorii de televizoare, Google trebuie sa demonstreze ca poate implementa tehnologia sa de publicitate in televiziune si ca este dispus sa imparta veniturile, sustin analistii. Compania de Internet a inceput sa testeze acest model de afacere inca din 2007.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri