"La inceputul anului trecut declinul vanzarilor nu a fost prognozat la amploarea constatata ulterior. Scaderea inregistrata reflecta climatul dur de pe piata", a declarat Martin Reichle (foto), CEO R&M.

Exporturile au reprezentat 75% din totalul vanzarilor (fata de 78% anul trecut). Criza economica si cea financiara au fost mai putin severe in Elvetia si astfel, ponderea afacerilor locale s-a imbunatatit in cadrul valorilor globale.

"Am reusit sa compensam partial descresterea in ultimul trimestru. Este un rezultat satisfacator, obtinut in urma aplicarii unor importante taieri de costuri si a continuarii proiectelor strategice fara sa ne abatem. Stiam de ceva vreme ca vom reusi sa ne acoperim costurile. In cele din urma am reusit sa incheiem anul fiscal cu un mic profit", a adaugat Reichle.

Indicatorul EBIT pe 2009 a fost de 6%. Totusi, profitul inregistrat in Cantoanele Elvetiene a scazut usor. Principalele segmente de piata au fost afectate semnificativ de criza globala. India si Ungaria au fost singurele piete pe care R&M a inregistrat cresteri ale vanzarilor. Primele estimari indica faptul ca R&M si-a imbunatatit usor cotele de piata in toate regiunile, comparativ cu competitorii sai.

Numarul de angajati s-a redus de la 650, in 2009, la 600, in prezent. Insa R&M a marit personalul departamentelor de managementul produselor, de cercetare si dezvoltare, ca parte a eforturilor internationale de a promova solutiile pentru centrele de date, dezvoltarea infrastructurilor Fiber To The Home (FTTH) si a noilor tehnologii precum Cat. 6A.

Noile solutii de cablare si o serie de proiecte strategice sunt extrem de importante pentru a repozitiona R&M pe un trend ascendent de vanzari. Unul dintre aceste proiecte strategice este noul Centru de Inovatie, Productie si Logistica, construit langa sediul general din Wetzikon. In plus, R&M a pregatit si a lansat in 2009 cel de-al doilea nod logistic regional, localizat in Emiratele Arabe Unite.