Potrivit datelor colectate de la primii zece producatori de computere ai lumii de analisti Deutsche Bank, reiese faptul ca in timp ce Apple acopera doar 7% dintre vanzarile totale din piata de PC, produsele sale atrag 35% din profiturile operationale ale pietei. Profitul operational este diferenta dintre pretul de vanzare al produsului si costul producerii acestuia.

Niciunul dintre ceilalti producatori, printre care se numara giganti ca Dell, Hewlett-Packard si Lenovo, nu a reusit sa atinga performanta Apple de a avea un raport intre venituri si marja de profit de cinci la unu, lucru caruia analistii il atribuie faptul ca aceste companii trebuie sa plateasca o "taxa Windows" pentru a distribui preinstalat sistemul de operare al Microsoft in produsele lor.

Succesul Apple se datoreza in mare parte unor combinatii de factori, cum ar fi linia de produse bine definita, controlul stocului pentru care directorul operational al companiei, Tim Cook, este faimos, dar si calitatea inalta a productiei care atrage cumparatorii dispusi sa plateasca un pret mai mare pentru ceea ce ei considera un articol de buna calitate.

De asemenea, aceasta putere de cumparare face consumatorii Apple atractivi pentru dezvoltatorii software, ceea ce explica de ce sistemul de operare OS X este atat de rezonant in pofida cotei de piata mici in vanzarile totale de computere.