Jarul estimeaza pentru acest an circa 35 de milioane de euro pentru piata locala de camere foto, in crestere cu 10% fata de 2009. Olympus vrea sa obtina aproximativ 10% din acest segment.

Potrivit companiei de cercetare GFK Romania, in 2009 piata locala de camere foto a fost in jurul a 34 de milioane de euro, in scadere cu 45% fata de 2008.

Vanzarile de camere foto Olympus au fost in 2009 mai mici cu 30% fata de acum doi ani.

Camerele foto inseamna in jur de 80% din afacerile companiei, restul insemnand vanzarile de reportofoane, accesorii si binocluri.

Pe de alta parte primul trimestru din acest an a dus la o crestere a vanzarilor de camere foto cu in jur de 10% fata de perioada similara din 2009.

Cele mai mari vanzari ale companiei sunt vara, in noiembrie si decembrie, cele cinci luni aducand in jur de 65% din vanzarile dintr-un an. In jur de 10-15% din veniturile companiei sunt realizate prin magazinele online.

“Vanzarile ne-au surprins asteptarile. Dar pentru ca primavara se schimba gama si Romania fiind o tara in care pretul conteaza foarte mult, lichidarile de preturi pot insemna foarte mult pentru vanzari. De asemenea, nu cred ca va fi o scadere mai mare de 5% in primul semestru, iar dupa jumatatea anului cred se va acoperi deficitul si probabil va exista si un plus de 10%”, a declarat pentru Wall-Street Daniel Jarul (foto), reprezentantul in Romania al Olympus.

Pentru filiala locala a companiei japoneze mai lucreaza o persoana care este director de marketing.

Compania a lansat modelul de camera foto E-PL1 din seria PEN, o serie de camere foto care combina caracteristile camerelor foto profesionale, dar de dimensiuni mari cu cele ale camerelor compacte care se adreseaza segmentului consumer. Camerele foto E-PL1 costa 2.500 de lei.

“Este un produs de nisa care vine dintr-o necesitate, dar de la care deocamdata nu avem asteptari in privinta vanzarilor, dar avem in privinta informarii clientului. Clientii tinta sunt tinerii care au mai folosit unul sau doua modele de camere foto si care acum isi doresc un produs cu caracteristici tehnice pentru profesionisti, dar compact”, a adaugat Jarul.

Printre concurentii Olympus pe aceste segment se numara Samsung si Panasonic.